Banke beton op

Jeg skal igang med mit lille kælderprojekt.

Udvendig isolering. Nyt badeværelse. Gulvarme. M.m.

Jeg prøver at kommer igennem betonlaget for at se til dels hvor meget isolering der er og hvor meget fundament jeg har at gøre med.

Min lille mejsel og betonboret er stoppet ved den grove beton med sten i.

Hvilken slaghammer eller lignende kan i anbefale?

Vh.

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En borehammer kan uden problemer bore i betonen, det ligner der er en del flintesten i betonen, de er jo ret hårde.

Skal du have banket hele gulvet op, ville det nok være en god ide at leje et støre nedbrydningshammer.

Vi prøver igen, i morgen --

Den billigste fra onkel h - leje kan ikke betale sig.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Jeg har købte en magen til som BOFH viser for år tilbage  - den har snart brækket halvdelen af landsbyen op jeg bor i uden problemer - og den er garanteret kraftig nok til at æde sig gennem de sidste omkringliggende landsbyer.  
Tak 

Vh.

Jeg har ikke formået af slå denne ihjel endnu, på trods af at jeg har renoveret hele huset og garagen. 

https://www.biltema.dk/varktoj/elektrisk-handvarktoj/borehammere/borehammer-1200-sds-2000043576
Annonce
Inden du banker det hele op, så kan det være en god ide at lave en test, dvs. banke et lille stykke op helt henne ved væggen (20x20 cm) for at se hvor dybt betonlaget går, hvad der er under og om der er fundament / om væggene går længere ned end gulvet.

Det gjorde jeg heldigvis, da jeg ville banke hele mit kældergulv op. Jeg opdagede, at gulvet er støbt direkte på jorden, dvs. inden kapillar-brydende lag og intet fundament. Så det ville kræve understøbning osv. Så jeg droppede isolering og gulvvarme.

Mvh. AllanE
AllanE skrev den 02-02-2026 10:13:40

Inden du banker det hele op, så kan det være en god ide at lave en test, dvs. banke et lille stykke op helt henne ved væggen (20x20 cm) for at se hvor dybt betonlaget går, hvad der er under og om der er fundament / om væggene går længere ned end gulvet.

Det gjorde jeg heldigvis, da jeg ville banke hele mit kældergulv op. Jeg opdagede, at gulvet er støbt direkte på jorden, dvs. inden kapillar-brydende lag og intet fundament. Så det ville kræve understøbning osv. Så jeg droppede isolering og gulvvarme.

Tak. Ja jeg er ved at banke et "test" hul. :) 

Vh.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis