Indbygningscisterne installation

Hej,
Som i kan se på billedet er jeg i gang med at tilslutte afløb og cisternestativet.

Der er lagt varmekabler under fliserne, så kan jeg undlade at bore huller og sætte skruer i gulvet til stativet? Dvs. Kun nøjes med at sætte afstandsbeslag og skruer i væggen til stativet? 

Venlig hilsen

Mads
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror ikke det dur hvis den ikke er fastgjort i gulvet...

Men har du ikke lige selv støbt nyt gulv, måske du har et billede af hvor varmeslangerne ligger?

Jeg har lige været ude i det samme, jeg bankede forsigtigt gulvet så varmeslangerne blev fritlagt, så støbte jeg nogle ankre ned, med et gevindstykke der stak op så jeg kunne spænde cisternen fast da fliserne var lagt..

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg nød til at komme med en historie fra da jeg var barn. Gulvet i badeværelset var hugget op for at få gulvvarme. Der var lagt varmerør og gulvet støbt. En makker kom forbi og skulle fastgøre et traditionelt wc i gulvet. Da han opdagede, at der var lagt varmerør i gulvet, der hvor toilette skulle være, var hans umiddelbare kommentar: "Hvad fanden, tror smeden, at der skal være varmt vand i kummen."

Den nemmeste måde er at tænde for varmekabler, og efter 2 - 3 timer kigge på termofoto kamera. Så kan du kortlægge kabler omkring hvor der skal bores. 
Måske kan du endda mærke med hænderne hvis du mærker efter før hele gulvet er varmt. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis