Hej
Jeg håber, at der er nogen, der kan hjælpe mig med overtrykket i mit kloaksystem.
Jeg har et højt hus med to afløbs strenge, som mødes udenfor huset før samle brønden. De to strenge har hvert sit badeværelse tilkoblet.
Den seneste tid har udfordring været, at når vi går i bad, bruger toilet og lignende flere steder samtidig, så begynder det at boble op af afløbene i begge badeværelse og vandet kan ikke rigtig løbe ud af bruseafløb og toilet. Hvis jeg letter på vandlåsen kommer der luft ud og vandet løber igen fint.
Jeg har prøvet at skylle afløbene med afløbsrens uden effekt. Jeg har tjekket vakuumventilen som sidder på den ene af de to strenge, men den lukker vel kun luft ind.
Min logik siger mig, at hvis der skal være tale om et stop eller forsnævring i kloakken så skal det sidde efter samlingen, da det påvirker begge strenge, og altså udenfor huset. Det virker bare ikke logisk for mig, da jeg så ikke vil forvente at udluftning af vandlåsen ville hjælpe.
For mig virker det som om der fanges luft i kloaksystem, når vi bruger meget vand samtidig flere steder og at det skaber overtrykket.
Er der noget jeg har overset?
Nogen forslag til hvad jeg skal gøre herfra? Jeg har overvejet at tage vakum ventilen af så der ikke kan skabes overtryk for at sikre mig, at det er den rigtige konklusion jeg har draget.
På forhånd tak
Jakob