Autoadapt eller cp2 på pumpe?

Jeg har en alpha 2 pumpe på min gulvvarme. Jeg har en bedre afkøling når den står autoadapt. Men manual siger cp2. Jeg mener bestemt at cp2 er anbefalingen men nogen der ved om det er ok at køre autoadapt. Det er rent gulvvarme på 168 kvm hus med direkte fjernvarme og fremløbstermostat. (Står på 3,5-4)

Har også et spørgsmål omkring sommertilstand. Giver det mening at aktivere sommertilstand (om sommeren) når min pumpe tænder og slukker via relæ i gulvvarmestyringen. Dvs. når der ikke kaldes på varme så er der ikke strøm på pumpen. Og så virker sommertilstand vel ikke alligevel?

Lmchm
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du vælger bare det program som giver bedste afkøling og stadig opfylder dit varmebehov.

Du kan både lade styringen tænde og lukke efter behov eller bruge sommertilstanden. Måske der er noget motionering af ventiler i sommer-programmet.
ok - jeg synes godt nok at danfoss manualerne kører noget rundt i om det er autoadapt eller CP2 som bør være bedst til et gulvvarmeanlæg.

Lmchm
Jeg synes at det lyder meget højt at termostaten står på 3,5-4. Jeg ved selvfølgelig ikke hvilken termostat du har. Hvis du har en meget høj temperatur på vandet i gulvvarmen, skal pumpen stå lavt, så vandet kan nå at blive afkølet. Generelt skal skal temperaturen på vandet i gulvarmen, kun være så høj, at der er varme nok, når det bliver rigtigt koldt. En lavere temperatur giver en mere ensartet varme, og sikrer normalt en bedre afkøling. Temperaturen på vandet i gulvet, bør ikke være over 35 grader i de fleste tilfælde. 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis