Hvilken radiator-termostat

Jeg har en termostat, som jeg simpelthen ikke kan finde ud af at tage af og skifte. Den sidder ikke med spændebånd, jeg kan ikke finde nogen lille umbraco-skrue, og jeg kan ikke klikke den af.
Nogen der har en ide om typen? Rør-diameter på det lille stykke fra termostat ind til "skrue-dims" er 26 mm. (Og vand-rørene er 30 mm).
De fleste andre termostater i vores hus er skiftet til. alm. RAV-typer, (huset er oprindeligt fra 1900, så der kan findes forskellige modeller rundt på radiatorerne). (Billede 2 er set nedefra).
Har nu fundet ud af, at termostaten er en IMI hydronics ta trv300 (tror jeg), men det hjælper ikke i forhold til at skifte den. måske den skal skrues af?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Termostaten løsnes ved at skrue den løs ved at skrue på den rillede møtrik vist på billede 2. Du kan søge termostaten på denne side. du kunne også,  skifte til en Danfoss, men så skal det hele skiftes..

fase
Ifølge en billedsøgning er det en....  IMI Hydronic TA termostat med indbygget føler, model TRV 300

og mon ikke det passer meget godt ? ​LINk​​​

Vi prøver igen, i morgen --
Tusind tak. Skifter den til en model med fjernmåler, fordi der skal radiatorskjuler op.

Bjersen skrev den 31-01-2026 17:25:24

Tusind tak. Skifter den til en model med fjernmåler, fordi der skal radiatorskjuler op.

Hvis du har fjernvarme, er det måske værd at overveje retur ventiler, da en skjuler typisk hæver gennemløbet gevaldigt i radiatoren, hvilke kan koste på for høj retur temperatur, hvis radiatorerne ligger tæt på grænsen nu. Blot en note.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis