Træ til møbelskelet

Jeg er på udkig efter noget a la https://www.jemogfix.dk/hoevlet-forskalling-25-x-50-mm/4230/9057350/ til at lave skelet og bordben til et bord, men jeg synes bare de her billige lægter/forskalling har det med at være skæve. Jeg gider ikke have et skævt bord, der står og vipper, og jeg har ikke det store værktøj til at rette skævt træ
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sådan noget billigt fyretræ med bomkanter og knasthuller kan ikke bruges til møbler.
Hvis du virkelig selv vil igang, men ikke har adgang til værktøj, eller evner med håndværktøj, er det nemmeste at bruge forrammetræ fra byggemarkedets listereol. 

Selvbygger med stort S. 
Udseendet gør ingenting, bare man kan sætte det sammen i 90 grader, og det ikke bugter sig
Skær træet ud i de stykker du skal bruge, men lidt større. Læg det så indendørs, helst i det rum møblet senere skal stå i, og lad det tørre i et par måneder. Hvis det stadig er lige efter et par måneder, så forbliver det lige. Hvis det har slået sig må du få nogen til et rettet det op eller købe noget nyt.
Udvalget hos Søborg Listefabrik er af en bedre kvalitet end det polske stærekassetræ der forhandles hos andre byggepuschere.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis