Tilslutning kogeplade

Grundet demens hos et familiemedlem (og en mindre brand) blev kogepladen ‘klippet’ af en elektriker vi på daværende tidspunkt havde i vores nære netværk.
Nu skal den tilsluttes igen og eftersom den allerede har været tilsluttet bør det være muligt at ‘gør det selv’, (med slukket hfi naturligvis). 
I mufferne på ledninger fra fast elinstallation, sad stumperne af ledningerne fra pladen , (fra elektrikerens klipning). Gul stump i muffe med gul fra fast elinstallation, og så fremdeles rød/rød og blå/blå; så de ligger lige til højrebenet. 
Fra fast elinstallation er der yderligere en sort og en grå og  ligeledes fra pladen er der en sort og grå. Umiddelbart ville jeg muffe dem sammen og kigger jeg på min egen kogeplade er det da også sådan det er tilsluttet.  ‘Simpelt’; Rød/rød, blå/blå, gul/gul, sort/sort, grå/grå
(Nævnte grå ledninger changere dog fra lysgrå, nærmest hvid, til mørkegrå)
Spørsmålet er; skal vi bare gøre det oplagte og som min egen kogeplade er installeret ; total farve-koordinering. 
vedhæftet er: 
Billede af fast elinstallation
Billede af kabel på kogeplade
Billede af diagram på kogeplade 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du bliver nødt til at tage låget af boksen på komfur og kigge før du ændrer på tilslutning. 
Er den tilsluttet som 1 faset ligger der en lus ( kobberskinne) som skal fjernes hvis du vil tilslutte den på 2 faser. ( øverste diagram) 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Ev elmand. Ok. Tak. Vi kigger.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis