Efterisolering ovenpå betongulv

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er bare plader fra Wedi. Hvis man har ingen eller meget ringe isolering i sit gulv hjælper alt (wedi er ikke noget specielt i den anledning).
Men udgangspunktet er ikke at gulvet vil føles varmere pga 25-30mm isolering, der kommer ikke mere varme i gulvhøjde fordi gulvet isoleres en smule bedre.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH skrev den 25-01-2026 15:07:44

Det er bare plader fra Wedi. Hvis man har ingen eller meget ringe isolering i sit gulv hjælper alt (wedi er ikke noget specielt i den anledning).
Men udgangspunktet er ikke at gulvet vil føles varmere pga 25-30mm isolering, der kommer ikke mere varme i gulvhøjde fordi gulvet isoleres en smule bedre.

/BOFH 

Der tror jeg, du tager helt fejl. Det gør en stor forskel i forhold til komforten at bryde kuldebroen samt at få en belægning på med meget meget lavere varmetransmission.

Og af den grund søger jeg erfaringer - ikke spekulation.
fpw skrev den 25-01-2026 15:24:03

Der tror jeg, du tager helt fejl. Det gør en stor forskel i forhold til komforten at bryde kuldebroen samt at få en belægning på med meget meget lavere varmetransmission.

Og af den grund søger jeg erfaringer - ikke spekulation.

Det var alligevel en påstand!?

Nå men min erfaring siger mig at det gør minimal forskel. Har i tidligere hus etableret let gulvvarme i ca 80% af husets gulvplan og i nogle værelser isoleret på samme måde men bibeholdt alm radiatorer men med samme isolering nedenunder, alt med gulvspån + trægulv.

Det var en dårlig beslutning båret af nogle budgetmæssige beslutninger jeg udover det komfortmæssige især også fortrød da huset skulle prissættes af mægleren og sælges.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Sådan en tynd isolering svare jo til du tager sutsko på, så det ikke føles koldt at gå på gulvet, men selve forbedringen i isoleringen er minimal..

Der findes desværre ingen nemme genveje, medmindre du bare laver gulvvarme og ikke tænker på varmeregningen.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis