Co2/argon flasker ejer?

Hej 
Jeg er på markedet efter co2 flaske / argon flaske. 
Min smed siger hvis bare jeg får en 10 liters så er gas typen lige gyldig. Så kan jeg bytte til hvad jeg vil. 
Men hvordan undgår jeg at rende ind i en leje flaske som er værdiløs for mig? Syntes det lidt et gede marked
Har kig på et par flasker 
Højde 790mm uden ventil CA.
Diameter Ca 200
Tara vægt på den ene er 30.95 kg
Se vedhæftede billeder, det er 2 forskellige flasker fra samme sælger den ene co2 og den anden blandgas

Tak 
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
de ligner lejeflasker , der er chip i toppen
og husk alt over 10 kg er lejeflasker i dag
Ja med den top lignet det lejeflasker, sender du dem ind for at få dem fyldt, konfiskere de flaskerne.

Ombytningsflasker findes op til 13 liter..

Men sæt et billede ind af de flasker du kikker på..

Men er det en Co2 eller  Argon du søger det er jo 2 forskellige ting.

Der findes jo også blandgas som er en blanding af co2 og argon, som bruges til "co2 svejsning" (MAG)

Argon bruges typisk til Tig svejsning, eller MIG svejsning ( svejsning i rustfri eller aluminium med en "co2 svejser")

Vi prøver igen, i morgen --
Hej 
Tak for svar 
Det er netop de 2 flasker jeg har sendt billede af jeg kigger på, fik af vide det var lige godt hvad der var i. Smeden bytter til den gas jeg vil have. 
Det er så argon jeg søger. 

Er der noget endegyldig jeg kan kigge efter, så jeg får ejer flasker? 
Nemmest at finde en flaske hvor der er et sted i nærheden hvor du kan bytte den, man skulle vist godt nok  kunne bytte på tværs af mærkerne, men nok nemmest med samme fabrikat som depotet.

Der er også en del Tyske flasker til salg, de er ikke så nemme at få byttet. Unik svejs sælger Tyske argon flasker som engangsflasker, det kunne jo også være en mulighed. Dog har de ikke samme gevind som de danske men der findes en adapter, som ikke koster så meget.LiNK

Jeg købte enArgon  flaske fra Air Liquide, på DBA det er en 13 liters med 300 bar, og med indbygget reduktionsventil ( de mindre flasker er med 200 bar)

Har lige fået den byttet, på de lokale  Air Liquide depot, bare at aflevere den tomme og en fyldt med hjem.

Sådan en Albee flaske på 13 liter, eller mindre vil altid kunne ombyttes, de findes også uden indbygget reduktionsventil..

Du kan også købe en flaske med indhold på Ebay Tyskland en 10 liters argon med indhold koster lige under 1000 kr med fragt.​LINK​​​

Ved ikke hvad det koster at ombytte en 10 liters flaske af de danske ombytningsflasker, men en 5 liter koster 835 kr og en 11 kg koster 1051 kr.

Så det er faktisk billigere at købe en Tysk "engangs flaske" og en tom _Tysk flaske plejer man nemt at kunne sælge for 200-300 kr.
Eller man kan få den ombyttet i Bauhaus Hamburg for ca 400 kr,​LINK​​​

Annonce
Hej 
Utroligt det er billigere at købe en flaske i Tyskland, end at ombytte en herhjemme. 
Jeg kunne godt finde på det, så kan man altid finde en dansk. 
Jeg huseret dog I Vendsyssel, så det et lidt en vej at bytte den 
subwoof skrev den 28-01-2026 06:57:39

Hej 
Utroligt det er billigere at købe en flaske i Tyskland, end at ombytte en herhjemme. 

du kunne jo kikke på https://teknigas.dk/shop/mix-co2-argon-62c1.html

deres priser er inc fragt , og så er det også nemmere at å hjem før man løber helt tør
bredker skrev den 28-01-2026 07:05:37

Hej

du kunne jo kikke på https://teknigas.dk/shop/mix-co2-argon-62c1.html

deres priser er inc fragt , og så er det også nemmere at å hjem før man løber helt tør

De tager knap 1200 for en 10 liter argon, + fragt som er 99 kr til privat adresse.

Hvis man retunere en tom flaske får man 400 kr, men man skal selv betale fragten.

Så billigere med en Polsk flaske..

Hej 

Jeg kørte en tid på de tyske flasker, men fandt så en 13 liter 300 bar dansk flaske til en rimelig pris, det er noget nemmere, jeg har kun 5km ind til et depot hvor den kan byttes.  

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis