Pordræn isolering til kældervægge udvendig

Jeg søger erfaring med Pordræn isolering, da jeg har fået et tilbud på dette frem for det almindelige grundmursplade + "flamingo" ( eps, xps )

Han vil lave 200 mm Pordræn og så ingen grundmursplade.

Fungerer det godt?

(billede fra nettet ) 

Vh.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har ingen erfaring, men....

Min datter har lige fået et overslag på en pris på omfangsdræn, på hus med kælder, entreprenøren foreslog  Pordræn isolering, fremfor grundmursplader og flamingo.

Så ved ikke om det er fordi det er nemmere at arbejde med, eller om det er en bedre løsning.

Vi prøver igen, i morgen --
je_ns skrev den 21-01-2026 16:14:21

Min datter har lige fået et overslag på en pris på omfangsdræn, på hus med kælder, entreprenøren foreslog  Pordræn isolering, fremfor grundmursplader og flamingo.

Så ved ikke om det er fordi det er nemmere at arbejde med, eller om det er en bedre løsning.

Tak. Ham jeg fik tilbud fra sagde at han havde været på kursus ved teknologisk institut og de der nu anbefalede diffusionsåbne isoleringsmetoder frem for den vandtætte. Så derfor vil han bruge det.

Vh.

je_ns skrev den 21-01-2026 16:14:21

Der er en meget god video her på siden der forklarer lidt om diffusionsåbent kælderisolering

https://www.teknologisk.dk/projekter/dokumentation-af-fugtteknik-ved-udvendig-kaelderisolering/46104?cms.query=isolering+k%E6lder

Vh.

Illustration. Men de bruger ikke Pordræn men Rockwool bats ser det ud til

Vh.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis