Kondens på undersiden af undertag med ståltag ovenpå

Hej alle.

Har en carport hvor jeg hara lagt undertag og derefter ståltag ovenpå, i dag ser jeg tilfældigvis at det er dråber på undersiden af undertaget, og påtænker at lukke carporten og isolere vægge og loft.

Kan nogen svare på hvorfor det drypper på undersiden af undertaget? Er det ikke menigen det skulle holde det væk?

Nogen råd til hvad jeg skal gøre hvis jeg vil have isoleret op mod taget? 😊
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder underligt,  taget er vel ikke utæt?  eller vand kan løbe "baglæns" ind under taget ved tagrenden.
Hvor lang afstand er der mellem tag og undertag.og er undertaget lavet så evt vand kan løbe ud ved tagfoden?

Lagde nyt ståltag på min garage for godt et år siden, det et med antikondensdug, kikkede lige på det i dag ingen fugt at se under udhænget, eller ind over selve garagen, når jeg kikkede ind gennem udluftningerne så taget helt tørt ud på undersiden.

Vi prøver igen, i morgen --
Taget ligger ned på undertag og så kommer spærene.

Der er fald på taget så det vil skulle rende opad, men det er heller ikke over alt der er vand, det er i nogen af "lavningerne" på trapezplader der ligesom bliver våde, og kan også mærke det hvis jeg trykker forsigtigt på den.

Skulle tagplader have lagt på strøer i stedet for ned på undertag?  Får så skal jeg vist lige have snakket med en makker som jeg lavede det sammen med😉
Ved ikke hvad den korrekte måde er, når der er undertag, men mon ikke andre har et bud på det?

Jeg valgte plader med antikondensdug, da min garage er omkring 8 meter lang, den vej faldet er, og der er  ikke ret meget fald, og jeg var usikker på hvordan det ville fungere med undertagsdug.

Vi prøver igen, i morgen --
Ja okay, jeg desværre ikke kondensdug på mine. Lad os håbe en anden kan give et klart svar ​😊
Jeg tror det er kondens, enten nedefra kommende fordampning når undertaget er i skygge eller dryp fra stålplader der danner pytter så det kan bløde igennem. Ift det sidste så især hvis der ikke er ventilationsspalte mellem plader og undertag. 

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis