Sodet væg før spartling

Hej alle. Jeg har pillet gammelt tapet af et rum, som jeg ønsker at fuldspartle. En af væggene har brændeovn på den anden side og jeg kan se efter at have tapet af at murværket er sodet (ikke løbesod bare gulligt samt lugter af gammel røg.)

Tapet mod denne væg har haft et lag indvendigt der ligner staniol - sikkert en gammel foranstaltning for at undgå gennemtrængning.

Nu hvor jeg gerne vil have spartlede vægge kantet så blot bruge en pletforsegler eller spærregrunder før jeg spartler (og evt. igen før maling) eller skal der noget andet til? 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
2 gange spærregrunder , så er du sikker
husk det skal tørre helt mellem hver arbejdsgang
Jeg har rigtig god erfaring med denne her spærregrunder, den virker effektivt mod gennemslag fra løbesod, så er sikker på den også kan løse dit problem..   findes i både mindre og større indhold..  ​LINK​​​

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg snar brugt shell-lak med stor succes på en skorsten med kraftig gennemtrængning af sod/tjære. det kom aldrig senere igen. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også