Blinkende LED-lampe i udtag, der styres af tre afbrydere i korrespondance

Hej alle

Jeg har fået købt mig en LED-lampe, der skal hænge i et loftsudtag, som så styres af 3 afbrydere i korrespondance. Korrespondancen styres af et kip-relæ (et MTR500E ligner det - ved ikke, om der er nogen til en lavere effekt). Problemet er, at LED-lampen blinker, når jeg tænder den.

Det har altid været svært at have finde pærer til de lamper, vi har haft hængende før, da de ofte har blinket. Det har afhængt af pæren og ikke til at forudsige på forhånd. Glædepærer har vist aldrig blinket. Så vidt jeg husker heller ikke LED-pærer, der kan dæmpes, men er ikke sikker.

Hvis jeg hænger en anden fatning+pære op i samme loftsudtag som den runde LED, virker den runde lampe fint. Den blinker ikke, selvom jeg skifter på lysstyrken via en fjernbetjening.

Der sidder en 8.5 W pære i ekstra lampen. Skruer jeg den pære fri, efter at jeg har tændt begge lamper, lyser den runde fint, men justerer jeg eller slukker på fjernbetjeningen for at tænde igen, starter blinkeriet.

Kan det betyde, at der skal noget ekstra belastning på udtaget/relæet, før end det virker ordendtligt? Kan man eventuelt købe en modstandsboks eller lignende og sætte mellem loftudtag og den runde lampe, så vi kan pille "ekstralampen" ned? Jeg har ikke lyst til at give mig i kast med at pille ved kip-relæet, hvis det kan undgåes. 

Jeg håber, I har en god (og nem) løsning :-)

På forhånd tak for hjælpen,
Philip

P Hallenborg
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lykkedes at løse problemer med sådan en fætter her:
https://vvs.dk/el-artikler/diverse-elartikler/smartchr-modstand-til-yokis-vvs-nr-55550083?srsltid=AfmBOooj5IXbEb_EpjmbWqC2N3v4NmQa7XqbWPDj_cTJ0XLK5eiYcRs_

P Hallenborg
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis