Dobbelt dåse vvs

Hej,
Jeg skal have monteret en dobbeltdåse til PEX i en Ytong-væg, og derfor skal mine 15 mm rør kobber  kortes af.
Jeg mangler følgende:

En dobbeltdåse, der passer til 2 × 15 mm PEX og lobbles til 15 mm kobber rør som skal begraves/støbes ovenover. og kan fastgøres i en Ytong-væg
Fittings/overgange, så mine 15 mm rør kan føres og tilsluttes korrekt i dåsen. 

Hvis kan linke det man skal bruge ville jeg være taknemmelig. 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Forstår ikke helt hvad du vil. Vil du erstatte dit gamle Damixa blandingsbatteri, og så have udtag til et nyt standard blandingsbatteri, og så føre pex-slangerne videre?

Søren O
Hej lige præcis. Og føre pex røret længere ned til kobberøret der hvor den tæret  lidt pgr fugtskade. 
Du må ikke lave skjulte samlinger på pex-rør, så den løsning duer ikke. Så er det bedre at lave det i kobber med loddede samlinger. Hvis det kan kaldes en reparation, vil jeg tro at det er en lovlig løsning.

Søren O
Vil vvseren sammle den med pex eller kobber?  Da der er ca 120 cm der skal gå fra samlingen op til dobbelt dåsen. 
Det rigtige ville være at udskifte til pex (rør i rør). Alle samlinger skal være tilgængelige.

Søren O
A.K skrev den 18-01-2026 21:35:31

Vil vvseren sammle den med pex eller kobber?  Da der er ca 120 cm der skal gå fra samlingen op til dobbelt dåsen. 

Det er svært at svare på uden at kende hele installationen, han kan jo både lodde nyt på, eller insistere på at der skal trækkes rør i rør hen til hvor kobberrørene er tilsluttet, han skal jo stå inde for reparationen er udført fagmæssigt korrekt.

Men har du en skjult rørskadeforsikring tænker jeg da den dækker...

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis