gulvvarme kontra konventionel radiator varme

Er der nogen der ved om der er varme økonomiske fordele, ved gulvvarme, i forhold til radiator varme? Sparer man noget af det dyre olie, ved at "skifte" (Hvis nu jeg begyndte at skifte gulvene ud i huset)

Eller er det bare for at slippe for radiatorer, at det kan være en fordel med gulvvarme?

/ Thomas
Er der nogen der ved om der er varme økonomiske... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra bjørn

Der hvor det kan blive dyrt er styringen. Jeg har valgt et radiostyret Wirsbo anlæg med 6 kredse og det er ikke billigt. sad Men det virker. biggrin biggrin biggrin Bjørn.
P.S. Man kan godt "nøjes" med den termostat der sidder på returen. Det er lidt mere besværligt at regulere.


Hmm.. sådan en styring, er vel bare en magnet ventil der sidder i serie med hver kreds, ikke?

pønser nemlig på at gøre det til et rigtigt LDS projekt, og selv lave styringen også wink Bare for at kunne sige "det har jeg lavet". Er ved at planlægge inde i hovedet..

Det sjove ved sådan et projekt, er at man så kan lave dataopsamling på temperaturer, som på http://www.juletraesfoden.dk/temperatur der løbende viser temperaturen hos mig..
Ok. Nu er vi ude hvor jeg ikke er med længere. Jeg havde hjælp til mit El af en elektrikker der viste sig at være radiomekaniker som senere viste sig at være en ørn til at lave VVS arbejde. :shock: Da jeg skulle ha mit anlæg godkendt, blev VVSeren nærmest stum - han havde sjældent set så pænt arbejde og gav stor ros for anlægets opbygning. biggrin Mit Wirsbo består af 6 elektriske ventiler der bliver kodet til hver sin termostat der så giver radiosignal fra huset om åbning af ventilen. Det virker rigtig godt. biggrin
Bjørn.
PS. Inden jeg fik kodet ventilerne kørte anlæget kun med den førnævnte ventil på returen. Det kræver at man skal ud til anlæget for at regulere.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis