Forlængelse af Ladekabel.

Hej alle.
Jeg har en elbillader med integreret 5 m. kabel i garagen. Sommetider vil jeg gerne kunne lade mens bilen står udenfor garagen, men kablet er lige præcis ikke langt nok. Har købt et 5 m type 2 til type 2 han/hun Ladekabel, men det lader ikke til at polerne når hinanden i samlingen når kablet forlænges. Går ud fra at det er en sikkerhedsmekanisme for and undgå øget modstand og spændingsfald i kablet… Er fristet til at skære spidsen af “forlængerkablet” for at polerne kan nå, men det er nok ikke nogen særlig god ide. Har nogen prøvet lignende? Hvordan løste i problemet?
Med venlig hilsen
Mads 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej og nej, der er mange risiko.
En ladekabel er ikke lovligt at forlænge
Du må ikke forlænge et ladekabel. Du har ret i at det er en sikkerhedsforanstaltning. 

Du bør skifte din ladere ud til en med et længere kabel, eller bedre en med stik, så du kan bruge et 7,5 eller 10 m kabel efter behov. 
Okay, det er dog lovligt udenfor eu og med en mere end reduceret strømstyrke fra laderen kan jeg ikke rigtig se hvorfor det skulle blive et problem med den minimalt øgede modstand. Men det er ulovligt og fint nok med det. Jeg holder hænderne i lommen og må lade færre gange. 
Jeg kender ikke om det er lovlig eller ej. Dog ved jeg ( af bitter erfaring) at der udover de tykke ledninger også er 2 ultra tynde signal ledninger i samme kabel. Jeg klippede dem af i den tro at det var var nogle små tråde som der ofte ses i kabler. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis