Hjælp og foreslag til installation (lampe, kontakt og smart-belysning)

I know, og jeg beklager - det er en meget lidt sigende overskrift, men jeg har et ønske om at:

a) tilføje lysekronen på billedet til smart-Home
b) tilføje en lampe 2 (med 6x G9 LED 2,7W pærer) lige over sofaen og
c) skifte afbryderen fra 1 til 2 stik (så begge lamper kan tændes/slukkes separat. Knappen i 2,5 modulet på billedet tænder for lysekronen. Denne ville jeg så lave om til 2 tangenter.

Lysekronen er ikke monteret i et loftudtag. Det er blot en ledning oppe fra loftet. Det ville derfor være samme løsning for lampe 2.

Vi har spots i køkkenet, som er tilsluttet Nordtronic Zigbee og Philips bridge, så vi kan styre lyset i Hue-appen. Det fungerer fint. Jeg ville derfor købe netop en Nordtronic mere til lysekronen. Lysekronen bruger desuden også G9 pærer, som altså ikke findes inden for Hue-universet, så det er mit bedste bud på en løsning. Vi vil gerne kunne styre pærerne i appen (de er dæmpbare).

Er jeg helt forkert på den eller hvad ville man ellers kunne gøre af løsninger?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det besværlige er at få en dobbeltafbryder til at virke på det andet loftudtag. Medmindre du går all ind og sætter en Nordtronic over hver lampe og skifter afbryderen til en fra Smartkontakten.

Du får så to lamper der kan tændes og reguleres fra væggen eller app. Men også en betjening, der skal vedligeholdes med nye batterier, app-opdateringer der driller og er delvis afhængig af internettet og producenten.
Tak for god feedback GodeVen. Jeg kan godt se det u-smarte i sådan en smart-løsning.

Jeg havde egentlig også tænkt at sætte en Nordtronic over hver lampe, så de kan dæmpes individuelt. Det vigtigste er ikke at få delt kontakten i to, men at der skal selvfølgelig være en løsning så man kan slukke den ene, anden eller begge lamper ved behov. Så det kunne også være én kontakt med fjedertryk, der tænder begge - og så må man i app’en slukke den, der ikke skal bruges. Hvis det da er muligt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis