Lednings/Slange-Fri Højtryksrenser

Jeg kunne rigtig godt tænke mig en højtryksrenser til mindre rengøring af bil og cykel - og faktisk også gerne mindre indendørs opgaver, især badeværelset, da vandet nærmest er halvt kalk her hvor jeg bor.

Jeg bor dog på 3. sal, så både strømtilslutning og vandtilslutning er umuligt udendørs.

Jeg har ikke super forstand på det, men findes der mon en model der kan dække behovet. Jeg synes det er en jungle at finde rundt i. Jeg tænker omkring 120 bar må være nok? (men den skal også kunne skiftes til lavere). ca. 3.000 kr er min smertetærskel.

Er der mon nogen der er mere kloge på området som kan hjælpe en som mig :)
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dvs. en højtryksrenser der hverken bruger vand eller strøm? Det findes ikke😀

Det nærmeste du kommer er de batteridrevne, men de kræver stadig tilslutning af vandslange, og efter min begrænsede erfaring er de intet værd.

Selvbygger med stort S. 
Jeg tænkte at skrive at vandtilsutning og strømtilsutning er umuligtvar nok til at forstå hvad jeg mente :)

At de fleste sådanne batteridrevne produkter er skod, er præcis det jeg er nervøs for, og jeg har ikke viden til selv at vurdere det.
Superdiy skrev den 14-01-2026 16:45:07

Dvs. en højtryksrenser der hverken bruger vand eller strøm? Det findes ikke😀

Det nærmeste du kommer er de batteridrevne, men de kræver stadig tilslutning af vandslange, og efter min begrænsede erfaring er de intet værd.

Der findes forskellige, men prøv at søg på aku højtryksrenser med vandtank.

Denne her var den første der dukkede op
LINK

Men har du i forvejen aku værktøj, ville det jo være smartest at købe i samme fabrikat.

Vi prøver igen, i morgen --
Der er noget forskel på de ønskede 120 bar (som er almindelig på de nettilsluttede  ) og så  20 bar på den viste.
Men det er nok sådan der er med de batteri drevne

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
ev elmand skrev den 14-01-2026 23:27:58

Der er noget forskel på de ønskede 120 bar (som er almindelig på de nettilsluttede  ) og så  20 bar på den viste.
Men det er nok sådan der er med de batteri drevne

Ja det er  rigtigt, ved ikke hvor mange liter den giver i timen, det betyder også noget..

Dewalt laver en der kan køre op på 85 bar og 110 bar med boost funktion, den køre på 2x18 volt batterier.
Såvidt jeg kunne finde ud af skulle den give knap 300 liter i timen.

LINK​​​

Annonce
300l i timen med en meget begrænset vandtank 😅 120 bar til en cykel lyder også … voldsomt 
Du skal ikke regne med at en højtryksvasker kan gøre noget ved kalken i dit badeværelse. 
Batterimodellerne er nok nærmere vandsprøjtere end højtryksrensere. Den viste Dewalt kræver at man har vand med i en spand eller dunk. Så spørgsmålet er hvad den egentlig kan i forhold til en vaskebørste.

Højtryksrensere solgt til private, bliver ofte solgt efter hvor mange bar de giver. Men det er noget misvisende. Der skal både være tryk og en vis mængde vand for at den kan lave noget. Man kan sagtens få en lille energi-svag pumpe til at lave et højt tryk, hvis der ikke skal løbe ret meget vand igennem. Hvis man ønsker en højtryksvasker, der er kraftig nok, anbefaler jeg at man ser på hvor mange watt motoren er på. Det opgives dog sjældent på batterimodeller. 
HrT skrev den 15-01-2026 05:39:38

300l i timen med en meget begrænset vandtank 😅 120 bar til en cykel lyder også … voldsomt 

Ja 5 liter i minuttet..

På mit tidligere arbejde havde jeg en lille Nilfisk renser i bilen, når der var frostvejr havde jeg en 25 liters vand dunk med,  som den kunne suge fra, den brugte omkring 7 liter i minuttet, og kørte 120 bar, det er faktisk overraskende hvor meget man kan rense af med en så lille mængde vand.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis