Gummiliste på skiftet rude

Jeg har lige fået skiftet en rude i en terrassedør... men jeg er lidt i tvivl om der er problemer med gummilisterne...

Indenfor mangler der lidt i et af de nederste hjørner. 
På ydersiden når listen ikke ind og rør ved ruden i top og bund i siderne...

Skal jeg brokke mig?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja du skal brokke dig, det skal være tæt hele vejen rundt og ud i alle hjørner, både ude og inde.
Har heller aldrig set at rudelister er blevet fastgjort med skruer? Man kan se hvordan listen er flækket rundt om skruerne på nogen af billederne = listen er svækket og vil ikke holde længe.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH skrev den 13-01-2026 19:00:01

Ja du skal brokke dig, det skal være tæt hele vejen rundt og ud i alle hjørner, både ude og inde.
Har heller aldrig set at rudelister er blevet fastgjort med skruer? Man kan se hvordan listen er flækket rundt om skruerne på nogen af billederne = listen er svækket og vil ikke holde længe.

/BOFH 

det er nu ikke ualmindeligt at bruge skruer i gamle vinduer , men det kræver at der forbores og forsænkes først

vil da sige at det er det værste klamp der er lavet der hvis det er en prof

Det er ikke ualmindeligt at bruge 1-vejs skruer i bundlister - og endda i siderne - en del af tyverisikring.
Kunne tyde på at den valgte tætningsliste er for smal, eller rudens profiltykkelse er tyndere. 

cdp skrev den 13-01-2026 21:25:51

Det er ikke ualmindeligt at bruge 1-vejs skruer i bundlister - og endda i siderne - en del af tyverisikring.
Kunne tyde på at den valgte tætningsliste er for smal, eller rudens profiltykkelse er tyndere. 

Ok, men hvad synes du om de torx-skruer der rent faktisk er anvendt her?

Ikke meget sikring ved dem.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også