Vand drypper fra ventil på gasfyr

I forbindelse med renovering af fyrrum har jeg haft de grå afløbsrør afmonteret, og fundet ud af at den "ventil" på varmtvandsbeholderen, som jeg har markeret på billederne faktisk afgiver store mængder vand. 
Med afløbsrør monteret fylder den en skål på et par timer. Det er jo ikke noget man ser med rørerne monteret  
Er det normalt eller kan den være defekt?
På forhånd tak for svar  
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den skal dryppe mens fyret laver varmt brugsvand.
Drypper den selvom du ikke har tappet varmt vand længe, er sikkerhedsventilen utæt og skal skiftes.

Selvbygger med stort S. 
Ja okay, jeg ved ikke lige om den periode jeg havde afløbsrøret afmonteret, var der hvor der blev lavet varmt vand.
Jeg vil prøve at føre afløbsrøret (kun det fra ventilen) ned i en balje i en periode og prøve at holde øje med om det er konstant eller i perioder... det bliver spændende...  

Tak for svar indtil videre  
Med helt “kold” varmtvandsbeholder skal den ikke afgive mere end ca. 1 ltr vand under opvarmning til 50-60 grader.
Afløbsrøret fra sikkerhedsventilen må ikke slutte tæt. Der skal være synligt afløb, f.eks. ned i en tragt, så man kan se at sikkerhedsventilen virker.

Søren O
I får det til at lyde som om det er normalt med dryp fra en sikkerhedsventil? Er det virkelig det?
Jeg havde opfattelsen, at den aldrig bør afgive vand - kun i "nødstilfælde" (eller når den er slidt).

Mvh. AllanE
Når vandet opvarmes udvider det sig. Hvis beholder og tank ikke kan "absorbere" den ekstra udvidelse eller der er forbrug, vil ventilen lukke vand ud.
Hvis 100 liter vand opvarmes fra 10C til 50C stiger rumfanget cirka med 1 liter. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis