Vinylgulv

Hej,
Jeg skal i gang med at lægge vinylgulv (planum classic 55 LVT) i huset, og jeg har et par spørgsmål:
Der har tidligere været gulvtæppe som har været limet, dog ikke kraftigere end man kan tage det af med fingrene.
Kan man lade klæberesterne sidde eller skal det fjernes fuldstændigt inden den nye gulvlim kommer på?Undergulvet er spånplader, det er ikke ujævnt, men det klistrer da lidt når man går på det.

Med hensyn til gulvlimen, så er der et par mærker som er godkendt af gulvproducenten, men de er svære at få som privatperson, f.eks. pga. fragt og prisen er ofte ret høj.
Er der så stor forskel på lim? Findes der et fornuftigt produkt til fornuftig pris jeg kan købe i Bauhaus eller lignende?

Og så en sidste ting: Jeg har ikke prøvet at lægge vinylgulv før, men har læst en del om det og set en masse videoer. Det ser rimelig overskueligt ud - er der et eller andet man skal passe særligt på?

Mvh
Kenneth
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
kommer an på hvilken vinyl
som udgangspunkt kan alt ujævnheder ses igennem
Enig, det skal være helt glat - eg skruehoveder der er pletspartlet kan sagtens ses igennem.
Ift lim så har jeg selv gode erfaringer med den fra Dana.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Nu tog jeg lige et billede, måske hjælper det :)
Til venstre langs væggen kan man se hvor der ikke er lim, og vinklen var for at illustrere at det ikke er ujævnt. Er det?
Kan jeg lægge gulv på her, eller skal jeg virkelig til at slibe det ned først?

ser lige det er en 6mm du vil ligge
så kan det godt gå som det er
Hej bredker, skruer og søm kan jeg slå ned så de ikke stikker op - det er vel kun forhøjninger du siger kan mærkes?
Tæller limrester som vist på billedet som ujævnheder?
Annonce
søm er ikke godt de kommer op igen, sær en skrue i så minsker du risikoen
limrester der er over 1mm skal væk
Hej alle, tak for input, det er værdsat!
Hvis du sætter skruer i skal det være med krydskærv, torx vil kunne ses som en fordybning. Skruerne skal være plan med pladen, ikke undersænket og skal ikke spartles.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også