VVS installation køkken

Hej alle,
måske er der en fagperson herinde der kan hjælpe med min vss installation under køkkenvasken :) 
Jeg har overtaget installationen på den måde (se billederne) i ny lejlighed. Det eneste jeg har gjort, er at montere vandlås og blandingsbatteri. Derudover har jeg tilsluttet hårde hvidevarer.

1) 
Jeg er blevet gjort opmærksom på, at mit hvide y-stykke, som den tidliger ejer havde monteret, ikke må bruge til tilløbsslangerne, så jeg har bestilt et messing y-stykke. 
Derudover har jeg fået at vide, at den sorte udendørs hane inden y-stykket heller ikke er lovlig at bruge. Er det rigtig? Burde jeg skifte den til noget andet?

2) 
Derudover vi har et problem med et klukkende afløb når vaskemaskinen kører. 
Vi har vaskemaskine stående i køkkenet og afløbet/håndvasken klukker rigtig meget, når vaskemaskinen pumper vandet ud. Det er udelukkende et problem med vaskemaskinen, afløbet klukker ikke ved almindelig brug af håndvask eller når opvaskemaskinen kører.
Køkkenet, opvaskemaskine og vandlås er kun 2 måneder gamle, så den burde ikke været stoppet til endnu. Vi har alnindelig ventilation gennem faldstamme der kører op igennem taget. 
Er der nogen erfarne herinde, som måske har et bud på, hvorfor der opstår så meget undertryk ifm. vaskemaskinens tilbageløb? Måske noget med installationen?

Håber nogen kan hjælpe og tak på forhånd!

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis