Husstandsbatteri med returbetaling

Hvad mener forum om denne løsning

https://bodil.energy/batteri#fordele

Tror der er flere der udbyder den.

kender en der lige har fået tilbudt 15 kWh batteri til 90.000kr.
Incl. aftale om garanteret 1000 kr. om mdr. for at stille batteri til rådighed for elnettet.
7.5 år og så er det betalt tilbage.
Derudover er der en besparelse i det daglige ved at bruge strøm fra batteri 17-21.

De 90.000 lyder jo vildt når man ved hvad 15 kWh batteri koster og nok falder i pris kommende år.

Et elelr andet sted er det vel billigere at bruge sin elbil som lager, hvis man kan finde en bil der kan det.
Pt. har jeg kun hørt om at nogle har muligheden, men det vist ikke helt virker hele vejen.

Katmus
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den teknologi du skal bruge for at bruge din elbil som batteri, Vehicle-to-Grid, V2G, er ikke klar til implementering i Danmark endnu og bliver det heller ikke i den nærmeste fremtid.
Jeg har set en lignende annonce på facebook. Der bliver du bliver du lovet guld og grønne skove. Der beskrives funktionen ved at strømmen bruges til at udvinde brint og senere danne strøm ud fra brinten. Jeg er slemt nervøs for at vinderen er firmaet, der sælger dig batteriet. Du skal vel have ladet bilen igen og tabene ved ladning og brug af bilens batteri betaler katmus.

fase
Du kan vitterligt købe ~60kwh batteri og inverter for det beløb andetsteds. Læs det med småt. Man er ikke sikret 1000,- månedligt i x år. Kun en begrænset periode (6-12mdr typisk). Og når firmaet sælges, likvideres eller lignende, står du med Danmark historiens dyreste batteri…

Så hellere vente og se tiden an. Elafgiften er pt væk, verdensøkonomien uforudsigelig (og Kina har kæmpe overproduktion) og batterier har faldet i pris de seneste år. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis