Varmepumpe i isoleret skur

Hejsa.
Vi har et skur på ca. 20 m2, som er isoleret og lige nu opvarmet med en elektrisk olieradiator. Jeg har kigget på at få en varmepumpe i stedet for, men jeg synes at alt hvad jeg kan finde er dimensioneret til meget større bygninger. Selv de tilbud jeg har fået fra installatører er jo beregnet til huse. Er det okay at gå med disse pumper, eller kan man overdimensionere med dårlig udnyttelse/manglende energibesparelse til følge?
Vh
Mikkel
Hejsa. Vi har et skur på ca. 20 m2, som er... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
johnm skrev den 16-01-2026 22:26:49

Ja så er det jo underligt at alt nybyggeri hovedsageligt er med gulvvarme. 

Nok ikke el gulvvarme.

Varmeforbruget er højere med gulvvarme, det vælges pga. komfort og udseende.

Selvbygger med stort S. 
Hvis hvis to 100% ens isolerede bygninger har henholdsvis gulvarme og radiatorer, vil den med radiatorer være den mest økonomiske at opvarme. Bygningen med gulvarme skal have ekstra isolering af gulvet, for at være lige så økonomisk som det med radiatorer. Ellers vil det varmere gulv give et større tab. Det samme problematik, om det er varme fra el eller vand.   
Tak for svarene! Jeg ender med en luft-luft-varmepumpe, da jeg gerne vil have en mere energieffektiv opvarmning end den nuværende elektriske olieradiators 1:1 giver. Jeg var bare usikker på, om jeg kunne komme til at købe en for stor varmepumpe, da jeg ikke har set nogen, der reklamerede med så små rum, som vores skur jo er. Men køber jeg noget hos Davidsen eller jem og fix kan jeg jo lande under 10.000 inkl. monteringen.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også