Limning af trykstøbt allu pumpe

Jeg har en aluminiums hydraulik pumpe der er revnet ved gevind i tryk kanal. 
Jeg kan montere en forskruning der går 9 mm længere ind i nyt gevind.
Men jeg vilde gerne ​montere forskruning med noget monterings pasta/lim for at være mere sikker. 
Har i forslag til lim til revne og monterings paste. Som kan følge alu når det arbejder. Var. Koldt .
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er på højtrykssiden af en hydraulikpumpe er det meget tvivlsomt at det vil holde, men noget af det stærkeste lim du kan få er wencon epoxy.

Selvbygger med stort S. 
Velkommen på siden 

Først hvad er grunden til den er revnet ?

Hvis du regner med den kan reddes med en gevindbøsning, så brug loctite 638 det er et supergodt produkt, så skal det nok blive tæt.. ( Brug ikke en helicoil det er jo nærmest kun en fjeder som man skruer ned, og den vil ikke være tæt)

Brug en gevindbøsning af denne her type....

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for dit svar.
Grunden til det regner var. Jeg fik en pumpe til min trækløver ved en der vidste en masse om hydraulik. Han havde en ventil som jeg kunde bruge som overtryksventil. Enkelt tilslutning mellem tryk og retur/ tank. Tydelig mærket med pil. Så helt korrekt. 
Bare lige da jeg prøvede at køre første gang kørte fint og kløvede træ så fint. Lavede nogle justeringer og vilde prøve igen og lige justere overtryksventil som var skruet helt ned for en sikkerheds skyld. Da leg kørte og ventil skulde åbne åbnede den ikke og kørte motor næsten død inden jeg fik trykket stop. Så kunde den kun lave 25 bar. Fik den åbnet og så revnen. Så trels. 
Hvor kan jeg købe loctite 638. Kan ikke finde det de normale stæder. 
Jeg vil ikke bruge gevind bøsning. Bare bruge de 9 mm gevind længere inde og så lime revnen. Og gevind for at øge styrken.
HOLGER Buch skrev den 12-01-2026 10:58:47

Tak for dit svar.
Grunden til det regner var. Jeg fik en pumpe til min trækløver ved en der vidste en masse om hydraulik. Han havde en ventil som jeg kunde bruge som overtryksventil. Enkelt tilslutning mellem tryk og retur/ tank. Tydelig mærket med pil. Så helt korrekt. 
Bare lige da jeg prøvede at køre første gang kørte fint og kløvede træ så fint. Lavede nogle justeringer og vilde prøve igen og lige justere overtryksventil som var skruet helt ned for en sikkerheds skyld. Da leg kørte og ventil skulde åbne åbnede den ikke og kørte motor næsten død inden jeg fik trykket stop. Så kunde den kun lave 25 bar. Fik den åbnet og så revnen. Så trels. 
Hvor kan jeg købe loctite 638. Kan ikke finde det de normale stæder. 
Jeg vil ikke bruge gevind bøsning. Bare bruge de 9 mm gevind længere inde og så lime revnen. Og gevind for at øge styrken.

Jeg købte mit loctite i Randers tekniske forretning. 

Tro ikke det er nok bare at skære gevindet dybere, vil mene at en gevindbøsning med loctite, vil være den løsning der giver størst chance for succes..

Annonce
Jeg forstod at det er selve godset, der er revnet. Der er rigtig mange kræfter på spil i en sådan pumpe. At fylde noget i revnen og spænde det sammen igen, kan måske redde den, men jeg tvivler. Det er selvfølgelig gæt fra min side, da jeg ikke ved præcist hvad der er ødelagt. 
GodeVen skrev den 12-01-2026 13:49:32

Jeg forstod at det er selve godset, der er revnet. Der er rigtig mange kræfter på spil i en sådan pumpe. At fylde noget i revnen og spænde det sammen igen, kan måske redde den, men jeg tvivler. Det er selvfølgelig gæt fra min side, da jeg ikke ved præcist hvad der er ødelagt. 

Ja et billede ville gøre det nemmere, at vurdere om den kan reddes. 

Så fik jeg billed vedhæfter.
Som i kan se revnen mellem de to Umbraco skruer. ​Jeg har købt en skot forskruning som har længere gevind og kan skrues 9 mm længer ind forbi revnen. Revnen er kun i det ​øverste materiale. Så vil jeg låse og tætne gevindet med loctitete 2701 og lime revnen med loctitete 406 og bruger en speciel loctitete rense væske.
Så mener jeg ikke kan gøre mere. End at håbe det holder.
Det er et 22 mm gevind.
Holger 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på epoxymaling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også