Opsætning af toilet

Hej Kloge hoveder
Jeg skal sætte et toilet op i vores nye badeværelse og er i tvivl om, hvor meget jeg skal skære af det rør som Kloakmesteren har efter ladt. Der skal jo en klosettilslutning på og så er det spørgsmålet, hvor langt røret skal rage op - om det skal skæres af helt nede ved gulvet? Det er et servicetoilet som skal limes fast på gulvet.

Hilsen Kim

Ox.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville sige helt nede ved gulvet.
MEN det bedst at være sikker, så når du har toilet i huset skubber du kloset tilslutning på og måler efter. Husk rigelig med glidemiddel.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Du skal også bruge en toiletmuffe, der passer inden i dit ø110mm rør, når du har den kan du nemt måle dig frem til hvor maget du skal skære af røret..

Men som Elmanden skriver, så plejer røret at skulle skæres af nede ved gulvet, men mål nu først..

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for svaret - det var også det jeg tænkte. Der er ca. 50mm. til væggen - er det nok eller skal jeg have en forskydning på 20mm.

Hilsen Kim

Ox.
Du køber en som kan forskyde. Så kan du montere toilet som du ønsker ved at dreje kloset tilslutning. Der er jo ingen der ser om toilet står lige præcis midt over røret

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Nåå-ja det har jeg ikke lige tænkt på - det er derfor jeg synes at det er et godt forrum - Tak

Ox.
Annonce
Hej
Kan et toilet der skal limes fast klodses op som her, eller vil det blive for ustabilt at sidde på?
Hilsen Kim

Ox.
Ja, det kræver bare væsentlig mere lim, men højden på kummen passer rigtig godt med langt de fleste menneskers foretrukne højde når man sidder på kummen, så du skal tænke dig rigtig godt om inden du hæver det.

Selvbygger med stort S. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis