MIELE opvaskemaskine, dørpalen kører ikke tilbage ind i maskinen efter AutoOpen

Helt ny MIELE G5633 SCU Active E, sat op i går, første vask i dag.

Vasken kører fint, men AutoOpen skubber døren op og sætter sig herefter, dvs. vi kan ikke komme ind til de nyvaskede service.

MIELE skriver selv i deres faq:

Kontakt Miele Service, hvis AutoOpen er tilkoblet, og dørpalen ikke automatisk kører tilbage ind i maskinen.

Lige nu, lørdag aften, er der godt nok længe til mandag morgen...

Nogen der har et hint, så vi kan komme videre her i weekenden? Udover opvaskebalje og -børste  

Lige nu, har vi besluttet at gå den gode kineser restaurant  

Mvh og på forhånd tak, perjak

NB: Jeg HAR prøvet at slukke-vente-tænde OG tage strømmen helt-vente-tænde. Det hjalp ikke.

Fra hovedstadsområdet....
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du ikke komme til at løfte op i den lille arm der skubber lågen ud, eller skubbe den til siden så den slipper sit tag..

Har du prøvet om du kan lave et reset på maskinen.

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for dit svar!

Jeg har prøvet at løfte palen op, skubbe den til side, hive lågen fremad flere gange, osv. alt sammen med lidt kræfter i, uden dog at volde, Den rokker sig ikke en tøddel.

Jeg har også prøvet at slå AutoOpen fra (tastkombinationer), i det lønlige håb, at så ville elektronikken nulstille sig, og trække palen retur. Men.... intet sker.

Jeg har ikke kunnet finde en decideret reset vejledning, men øvelsen med at tage strømmen HELT (trække stikket ud eller slukke på tavlen), vente 30-45 sekunder, for så at slutte strømmen igen, beskrives et par steder som en 'slags' reset. Det gav dog ikke resultat.

/perjak

Øv.
Har du prøvet om du kan starte et nyt program, så den køre en vask igen?

Eller prøve at afbryde strømmen, og du så kan få palen til at slippe lågen, det ligner der er en blank metal lås der sidder i lågen, måske du kan presse den ned når strømmen er væk?

EVT. presse noget tyndt en kreditkort eller lignende ind mellem arm og lås..

Ja, jeg har prøvet at vælge et tilfældigt program og sige 'Start' i håb om, at dørpalen så ville køre tilbage ind i maskinen, lukke døren og begynde at vaske. Men.... NEJ.

Den metaldimmer der ses på dit foto er ikke på min model. Der er ingen steder, hvor det ser ud til, at der naturligt kunne prøves med et kreditkort.

Om en evt. børnelås kunne være årsag til noget, er testet. Børnelåsen er IKKE aktiveret.

/perjak

Ringede til MIELE Kundeservice 08:00:00 i dag. Mindre end et minut senere var døren åben og dørpalen kørt ind i maskinen.

Løsning: Man skal hive rigtig godt i døren for at åbne den, herefter kører dørpalen i hangar. Den kraft jeg skulle lægge i at hive var på grænsen til, eller nok lige over, det, jeg normalt ville kalde at 'volde'.

Jeg spurgte, hvorfor de dog ikke bare kunne skrive det i brugsforvirringen, eller i deres FAQ, i stedet det med, at skulle kontakte dem? Det kunne kundeservicemedarbejderen ikke svare på, men han ville 'gå videre med det'.

/perjak

Super godt du fik styr på det, ja man tænker jo ikke at der skal bruges vold for at åbne sådan en ny maskine..

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis