udskiftning af flexslange på køkkenarmatur gladamatør 3 10-01-2026 10:05 Hej Jeg har et Grohe køkkenarmatur hvor den ene flexslange skal skiftes. Men jeg kan simpelthen ikke få fat der oppe hverken med fastnøgle, vandpumpetang eller andet.hvordan er det meningen man skal få fat? Tak på forhånd. 6 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
je_ns 12985 10-01-2026 10:31 Klip slangen så tæt som muligt og brug en lang top til topnøglesættet..Hvorfor vil du skifte slangerne, er de for korte kan du sikkert forlænge dem.. Vi prøver igen, i morgen --
gladamatør Trådstarter 3 10-01-2026 10:37 Den var så mør at den gik i stykke i den anden ende da jeg skulle skifte en pakning. jeg havde overvejet at bruge en topnøgle, men problemet er når jeg skal sætte en ny slange fast igen.
je_ns 12985 10-01-2026 10:46 De nye slanger skal ikke spændes ret hårdt, da der er en O-ring der lavet tætningen, så en lang spidstang kan klare det..Men måske du kan få en gaffelnøgle ned og spænde den efter med.Strammer du slangen i den modsatte ende, så meget du kan uden at slangen tager skade, vil den sidde rimelig stramt. Vi prøver igen, i morgen --
BOFH 3907 8600 10-01-2026 14:26 Nogen gange er slangerne monteret som et pressfit eller slagloddet og så er det ikke sikkert det kan lade sig gøre at skifte dem.Hvis du kan finde den nøjagtige model fra Grohe kan man se om slangerne findes som en reservedel - hvis ikke så har du dit svar./BOFH Giv mig min kop kaffe og et serverrum!
gladamatør Trådstarter 3 10-01-2026 17:43 Ja jeg fik den af men det viste sig ikke og være en standard flexslange, og det umiddelbart ikke ud til at jeg kan få den hjem som en reservedel længere, de støber åbenbart slangerne fast nu, så det må være et nyt armatur, satans. Men tak for hjælpen alligevel.
je_ns 12985 10-01-2026 17:57 Ligner den ikke denne her?Kan du finde EAN nummeret er det ofte de nemmeste at bruge i søgningen... Vi prøver igen, i morgen --