Eftermontere kulfilter på emhætte

Min søn er flyttet ind i en lejlighed og han har problemer med at få emhætten til at virke ordentligt, så jeg har set på den og fundet ud af at den slet ikke er tilsluttet til nogen slange der fører ud. Han har efterfølgende talt med varmemesteren i ejendommen, der har sagt at det ikke er muligt at etablere en udblæsningsslange gennem hverken væggen eller lofter.
Er det muligt at eftermontere et kulfilter på en emhætte der oprindeligt er lavet til at blæse luften udenfor, eller skal man købe en ny emhætte med kulfilter?
Min søn er flyttet ind i en lejlighed og han har... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
HrT skrev den 11-01-2026 09:02:30

Er der intet aftræk i lejligheden og er han nødt til at brugt vinduer alene for affugtning / udluftning?

Hvis det er en vanlig emhætte vil en til recirkulation måske virke bedre til at fjerne fedt og madlugt. 

Nej intet aftræk i lejligheden så eneste mulighed for at komme af med fugt er at åbne vinduet. 

Hvis du slår fabrikat og modelnummeret op på en af de firmaer, der handler med reservedele til hårde hvidevare, kan det jo være der findes et filter til der passer til emhætten.

Vi prøver igen, i morgen --
Har ingen kendskab til effekten af denne, men lyder ok i beskrivelsen. Og firmaet er ikke kendt for at oversælge vildt.
Savner dog info om støjniveau.

Opdatering!
Fandt info om støjniveau:

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis