SOS hjælp til termostat

Hej

Har gulvvarme på badeværelset, hvor termostaten er gået i stykker så gulvvarmen buldrer derud af. 

Jeg ​bliver i tvivl om hvilken model jeg skal erstatte den med.

​Bliver fx i tvivl om det er frem eller tilbageløbsventil.

Nogen der kan afklare??

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at skrue resten af termostaten af, så det er til at se resten. Prøv også at se på en evt. pil på ventilen. Om den peger på retur eller fremløb.

fase
Nu tænker jeg ikke at pilen fortæller noget i dette tilfælde, men det er en retur ventil. 
John blot for min forståelse, hvordan kan du være sikker på at det er en retur? Og hvad sker der egentlig hvis man sætter en fremløb termostat på et retur system?
Det er fordi jeg kender udseendet. En retur føler på vandet en frem på luften hvilket ikke fungerer godt så tæt på det varme gulv.Jeg tror heller ikke at der fåes en frem der passer på din ventil
Ok, kan jeg købe en retur ventil i normale byggemarkeder eller er det en særlig ventil? Den har jonet par år på bagen
Annonce
Der er en danfoss de nye ser lidt anderledes ud, du kan jo måle diameter hvor termostat monteres for at være helt sikker, det kan jo snyde når man ser på et billede. 
Jem og fix har dem se under radiator tilbehør 
For at begrænse varmeafgivelsen “ her og nu”, skal du først afmontere resterne af termostathovedet. Så skal du have stiften i ventilen under presset lidt ned, evt. med en strips eller et spændebånd. Med spændebåndet kan du godt regulere lidt på vandgennemstrømningen.

Søren O
Tak alle sammen, prøver at skifte den i dag!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis