Svag gulvvarme

Hej, har problemer med min gulvvarme, fremløbstemperaturen er faldet de sidste par uger, og jeg forstår ikke rigtig hvorfor.
Termostaten er skruet helt op, og røret lige over er brændende varmt (faktisk også ved termostaten). Der er så en sort ventil lige under, hvor varmekredsen begynder, jeg ved ikke om det er denne som måske blokerer lidt for at det varme vand kan komme hurtigt nok ind i systemet?

Jeg har tjekket stiften bag termostaten, og den kommer fint ud, og sidder ikke fast. Det virker heller ikke til at fremløbstemperaturen stiger ved at jeg fjerner termostaten, hvorfor jeg mistænker den sorte ventil, som jeg ikke ved hvad gør.

Fremløbstemperaturen er faldet omkring de 26grader, for en månedstidsiden var den nærmere 30-31grader
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er vist kommet til konklusionen at den sorte ventil er en blandingsventil (så termostat og ventil til at stoppe det varme vand). Nu har jeg prøvet at skrue blandingsventilen op på Max, men kan stadig ikke rigtig se nogen temperatur forskel på måleren.. nogen som har en ide om hvad jeg kan gøre for at få varmen gennem termometer og blandingsventil? Eller hvad der kunne være årsagen til at varmekredsen ikke får tilført nok af det opvarmede vand?

Edit:
Jeg er ret sikker på at det er dette setup, da det ligner næsten på en prik:
Uponor Fluvia T pumpeshunt Push-23-B-W
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis