Gaskogeplade tilslutning til flaskgas

Hej, jeg søger hjælp til at finde de korrekte dele til min IKEA gaskogeplade. Jeg skal tilslutte den til en 10/11kg letvægtsflaske. Jeg mangler:
  1. En 30 mbar regulator.
    1. Har købt vedhæftet i Hjem og fix - er den ok?
  2. Et kort metalrør/kobberrør til den første del af installationen fra kogepladen.
    1. Er det nødvendig, ellers er det ok at køre slangen hele vejen fra flasken til gaskogeplade?

Ikea gaskogeplade:
https://www.ikea.com/dk/da/p/skalan-gaskogeplade-ikea-300-rustfrit-stal-00523424/?gclsrc=aw.ds&&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=HFB70%20-%20Search%20-%20Shop%20-%20home%20appliances%20-%20All%20Products%20-%20Brand&utm_id=16443317184&gad_source=1&gad_campaignid=16443317184&gbraid=0AAAAAD9cmpYV31NrxVahuuYTqTYcPahpm&gclid=CjwKCAiA3-3KBhBiEiwA2x7FdJMUKk5YkS03XuR8mo6eqesQuH3fQQq_GXDhNhMy1WfW0vIjpm08JhoCv70QAvD_BwE

På forhånd tak, Martin
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan sætte slangen direkte på kogepladen hvis der er passende slange nippel. Altså samme dimension som på regulator. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
I monterings vejledningen ser det ud til du skal bruge en slange med gevindomløber.
Men der er måske en stuts med fra Ikea?
Dog står der også at gasblusset skal monteres af en autoriseret montør.

Vi prøver igen, i morgen --
Tak for svar - det følger denne stuts med. 

Betyder det at følgende regulator ville passe?
https://www.specialbutikken.dk/regulatorkit-29-mbar-m--slange-og-1-4-v-omloeber.aspx?gad_source=1&gad_campaignid=16463369902&gbraid=0AAAAAD4nnUSJcG9JRxCVDKXTbP4vreZEp&gclid=Cj0KCQiAgvPKBhCxARIsAOlK_EoJhCWShi9ZG2kZJq2LXgYcjSXso0D86PU8Ym2AuQdreqwqXeDrPZoaAsZsEALw_wcB
Gas har noget specielt gevind normalt, med tag stutsen med i en butik der handler med udstyr til gas, som eks Specialbutikken..          

Hvis du skriver hvor i lander, er der sikkert nogle der kan anbefale dig en butik..

Men nu står der jo ½" på dit viste fittings, så måske de her passer ???     ​LInK​​​

Men gas skal man være sikker på det er forsvarligt det man lavet, det kan få fatale konsekvenser med en utæt gas ledning.

Vi prøver igen, i morgen --
Mange tak.
Jeg bor i KBH.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis