Er dette en punglås og hvordan skiller man den af

Hej. Afløbet i min håndvask i badeværelset har løbet trægt i et stykke tid. Brugte en svupper, hvilket resulterede i, at afløbet nu er HELT stoppet. Derfor vil jeg have vandlåsen skilt af - men har ikke prøvet det, ved denne form for lås før - er det en punglås og hvordan skiller jeg den af ? Ved ikke, om I kan se på billedet, at jeg har fået den drejet af i midten, men synes ikke, at jeg kan dreje mere af.
Håber på hjælp.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skru den af oppe ved det blanke under vasken.
På nogen punglåse kan man skubbe det øverste rør så langt ned i pungen, at den blokerer sig selv. Så skærer man det nederste af det øverste rør af. Men pas på ikke at fjerne for meget.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Det lykkedes mig stadig ikke, at få det øverste skruet af. Var ude for at købe en papegøjetang, for at prøve med den (selvom jeg var bange for at beskadige plastikken med den). I samme ombæring købte jeg en ny svupper og her var der sørme gevinst, der kom hul igennem. Vandet løber ud, men jeg synes stadig der er en klukkende lyd, så tænker ikke proppen er helt forsvundet, men prøver at se det an.
Ellers køb en ny vandlås - det koster 50 kr.
https://www.jemogfix.dk/pungvandlaas-pp-hvid-1-14-x-32-mm/8125/9813644/?utm_content=brand&gad_source=1&gad_campaignid=18738376282&gbraid=0AAAAADzasrKF1t3D-YBigBzmxZ_9CSNxa&gclid=CjwKCAiA3-3KBhBiEiwA2x7FdH4weiIFygtby6lIvKmkeCNw8sosPrKgT1UVtEBFgsY2VISn1mLTdhoCgCoQAvD_BwE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis