Argon flaske til TIG svejsning

Jeg søger en gasflaske til argon til TIG svejsning, de priser jeg har fået på flasker ved forhandlere, er ret hampre... Nogle der har noget liggende, som også kan opfyldes de fleste steder? 

Jeg har kigger på dem her fra teknigas, men min lokale Linde forhandler siger at jeg ikke kan få dem opfyldt særlige mange steder.

https://teknigas.dk/shop/10l-argon-gas-642p.html

Er der nogle der kan gøre mig klogere og hjælpe?

Mvh. Mads
Jeg søger en gasflaske til argon til TIG svejsning... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvordan er stahlwerk svejserene? Jeg havde også kigget på dem, men tænkte at det nok var for billigt. 
swayde skrev den 29-01-2026 08:27:54

Hvordan er stahlwerk svejserene? Jeg havde også kigget på dem, men tænkte at det nok var for billigt. 

Jeg har god erfaring med stahlwerk, de har en god support i Tyskland. 

Jeg lavede en fejl 40 på min tig svejser, og sendte den ned til dem, de var flinke nok og skrev svejseren var testet og ingen fejl fundet. 
De betalte enda retur portoen. 

Og de giver 7 års garanti på deres produkter. 

Vi prøver igen, i morgen --
swayde skrev den 29-01-2026 08:27:54

Jeg synes det virker som en ganske fornuftig kvalitet, i hvert fald til den smule jeg skal svejse med det. 

I forlængelse af ovenstående, så skal jeg have fat i nogle flere Wolfram elektroder. Var ved min lokale smed som primært arbejder i rustfri, han sagde at de godt kunne lide at bruge 2,4 mm tykkelse, han gav mig en blå med. Efter at have læst adskillelige artikler og set en masse videoer, så kan jeg forstå der er ligeså mange holdninger til farven, så jeg går bare med blå.

Men hvilken kvalitet? Han sagde jeg ikke skulle købe de helt billige, men nogle der har god erfaring med elektroder til fornuftige priser? Spændet er jo kæmpe stort. @je_ns du har helt sikkert lidt input :-). 
Har ikke de bedste erfaringer med de billige wolfram elektroder, prøvede nogle super blå fra unik svejs, dem synes jeg ikke ret godt om..

Jeg bruger nu wolfram elektroder  fra Binzel og Esab, det er god kvalitet, men desværre ikke billige, dem fra Migatronic er også gode.

Her fra  Binzel  og pris for 1 stk. link

Vi prøver igen, i morgen --
Du skal jo huske at elektroder kan slibes spidse men gange inden den er helt brugt. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis