Retning på loftbrædder

Halløjsa,

Har et bjælkehus hvor alle gulvbrædderne løber på langs af huset og loftbrædder løber på tværs.

Jeg har fået lavet en tilbygning som ligger på langs af hele huset. Der vil været stor åben adgang fra stue/køkken og et trin ned i stuen i tilbygningen.

Plankegulvet skal ligge på langs som andet gulv i huset. Jeg ved, at det nok er mest korrekt, nu om dage, at ligge loftbrædder også på langs. Så gulv og loft følger hinanden. Den nye stue er 6 m langt og 2.5 m bredt.

Egentlig vil jeg helst ligge loftbrædderne på tværs som det øvrige loft. Der er enkelt og dobbelt terrassedøre på den lange side, altså de 6 meter.

Hvad tænker I om den løsning? Og hvad ville du gøre? 
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej
lyder for mig som en OK ide', men går ud fra at spær også går på tværs, hvorfor du bliver nød til at forskalle på ​tværs af disse.

Mvh.....dan49
              42315739
Jeg ville helt klart lade loftbræddernes forløb følge gulvbrædderne. Det er en smule mere arbejdskrævende, men jeg er sikker på at du i det lange løb vil være mere tilfreds med denne arkitektoniske løsning.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også