Lys ved inddækning - loft

Hej

Har netop overtaget mit første hus for et par måneder siden og har lige været en tur på loftet og ser dagslys henne fra skorstenen af.. Skal der komme så meget lys ind? Eller mangler der et eller andet? Har prøvet at vedhæfte et par billeder ude og indefra loftet.. Det er relativ nyt.. jeg kan ikke komme tættere på da der ikke er en gangbro derhen og kan ikke se udefra og ind.

(billederne fra loftet ser lidt mere offensivt ud end i virkeligheden)

På forhånd tak!
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Papiruld er diffusionsåbent og nok det mest tilgivende i dette tilfælde skulle vand komme ind. Det vil så være slagregn og fygesne.

Jeg havde lavet en gangbro derhen og så lavet noget inddækning indefra. Nok med en byggefuge. Bare fordi jeg ville være nervøs for fygesne hvis det er en eks vest vendt gavl eller lignende. 
Tak for svar.. Giver mening med fygesne og slagregn - dog stadigvæk lidt bekymrende..

Jeg var lige deroppe igen i dag efter sne, og kunne heldigvis ikke se sne eller lignende, men der er selvfølgelig også et stykke vej derhen så det er en smule svært og se..

Må man fuge det udefra? 
Jeg mener ikke det har nogen betydning. Selv om der skulle lægge sig 50 mm snedrive. så er det jo kun 5 mm ren vand og det tørrer ud på få dage uden at noget tager skade. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hej
Det kan du selvfølgelig have ret i.. Synes dog stadig det virker forkert at have “åbninger” på ens loft hvor der i teorien ikke burde være.. Har været oppe og kigge igen i dag midt i fygesneen og synes ikke jeg kan se noget.. så det kunne godt være jeg bare lige skal slappe lidt af..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis