Flytte “luft” gammel radiator

Jeg har en gammel radiator der hvor jeg bor til leje. Synes ikke rigtig at varmen kommer rundt i rummet.
Kan man gøre noget for at hjælpe på det?

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En lille ventilator der kan cirkulere luften forbi radiatoren, kan da give lidt spredning af varmen.

Vi prøver igen, i morgen --
Det ville måske også hjælpe hvis du fjernede den plade du har liggende, den hindrer en fri luftstrøm omkring radiatoren.

Det har ikke noget med den at gøre

the_partyman skrev den 03-01-2026 17:52:18

Det har ikke noget med den at gøre

Bjarne har fuldstændig ret. Hvis den plade ligger ovenpå radiatoren har det en negativ effekt på hvordan radiatoren opvarmer rummet.

Selvbygger med stort S. 
Jeg har en lang ventilator som jeg lægger under mine radiatorer, når jeg kommer hjem efter 3 uger på søen. Jeg tror de hjælper med at varme rummet noget hurtigere op, men om det kan betale sig økonomisk tvivler jeg på..

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Annonce
Du kan stille en plade opad radiatoren.
Så vil den opadgående luftstrøm blive kraftigere og udvekslingen af varme vil stige = rummet bliver varmere.

Thomas_Mygind skrev den 03-01-2026 20:14:51

Du kan stille en plade opad radiatoren.
Så vil den opadgående luftstrøm blive kraftigere og udvekslingen af varme vil stige = rummet bliver varmere.

Tak. Det vil jeg prøve 

shortcut skrev den 03-01-2026 19:57:00

Jeg har en lang ventilator som jeg lægger under mine radiatorer, når jeg kommer hjem efter 3 uger på søen. Jeg tror de hjælper med at varme rummet noget hurtigere op, men om det kan betale sig økonomisk tvivler jeg på..

Det kunne være en mulighed 

Den lodrette plade skal have ben, så luften kan komme under. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis