Svejseudsugning madsagger 21 03-01-2026 06:48 Jeg er ved at anskaffe mig en TIG svejser og skal vist have etableret noget udsugning, kan forstå det ikke er helt uskadeligt. Nogle der har erfaring med en simpel kanalventilator og en flexslange ud gennem et vindue eller lign?Mvh. Mads 3 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Søren O 7996 7000 03-01-2026 09:08 Tror godt du kan glemme kanalventilatoren. Selvfølgelig er den bedre end ingenting, med de “rigtige” (f.eks. (elefantsnabel) har motor på ca. sc 1 kw. Har du en gammel kornblæser stående (ikke en tørreblæser), er du overkill”. Søren O
madsagger Trådstarter 21 03-01-2026 09:33 Fandt lige den her lille video, tror jeg går efter en løsning a la den her. Og så et åndrætsværn til at tage ozonen.https://youtu.be/cjqtnxb3xg0?si=ZwWvQFVOgp-LUAxD
je_ns 13055 03-01-2026 11:44 Har sådan en ventilator fra Vevor, jeg har brugt under renoveringer i huset, den suger godt, men du skal have en slange der kan holde til varme. LinkMen man skal have friskluftindtag også, ellers suger den bare vakuum i rummet.Jeg bruger en 3M adflo svejsehjelm friskluftsblæser med kulfiltre, den virker fantastisk, og selv ved elektrodesvejsning der godt kan ryge en del, kan man ikke mærke det mindste lugt inde i hjelmen, desværre koster sådan en hjelm en "bondegård" købte min brugt, og købte nye filtre til den.. LINK Vi prøver igen, i morgen --