Nederste spulearm virker ikke i Bosch opvaskemaskine

Hej

Jeg har et problem med min Bosch opvaskemaskine. Tilsyneladende virker den nederste spulearm ikke - den vil ikke tage opvasketabsen - den bliver liggende i skuffen på fronten.

Problemløsning :

1) Spulearm er ren - der er ikke noget stoppet / tilkalket i den

2) Jeg har afkalket de to filtre i aquastoppet da jeg i første omgang troede det var vandtilførslen, der var problemer med (har tidligere oplevet dette)

Jeg har googlet lidt og kigget her i forum - og det peger i retning af at der kan være et problem med en ventil eller spuleveksler til spulearmene.

Det der bare undrer mig er at vandet, der kommer ind i maskinen,  er koldt (det bliver ikke varmt) så det kunne tyde på et problem med varmelegemet.

Er der nogen, som ved om varmelegemet kan slå fra hvis ikke vandet ind i spulearmene leveres korrekt? Eller er problemet i virkeligheden at varmelegemet er defekt - og det er derfor der ikke bliver leveret vand til nederste spulearm? ( jeg tror umiddelbart øverste spulearm virker - den bliver i hvert fald vådt og der kommer vand ind i maskinen)

René
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Byt til nyt, hvis man brugerden uden at skylle af holder den kun 3 år.
Hvis du hurtigt åbner lågen når den er igang med at spule, plejer man at kunne de om armen drejer rundt..

Har været ude for at jeg ikke havde fået armen skubbet helt ned på plads, og en anden gang lagde der nogle riskorn i spulearmen som gik ud og blokerede dyserne, men var væk igen når man kikkede dyserne efter..

Endelig kan der jo sidde noget som fysisk hindre armen i at dreje rundt, men det har du jo nok tjekket...

Vi prøver igen, i morgen --
Kunne jo også være at lemmen til opvasketaps er blokkeret/udløser virker ikke ?????

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis