Lap 2 huller efter brændeovnsrør

Vores brændeovn og brændeovnsrør er fjernet, og hullet i taget er lappet.
Men hvordan lukker jeg hullet mellem stuen og 1. sal, og hvordan lukker jeg hullet i loftet på 1. sal. Jeg har rigeligt med trægulv til at lappe hullet i gulvet, som matcher resten af gulvet.

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
Loftet: 
Her skal du have lavet noget forskalling op igennem hullet. Det kan fastgøres ved at skrue op igennem gips plader lige ved siden af. Så skærer du så hullet bliver pæn firkantet, ridser op i gipspladen ca.3 - 4 cm længere ude, og piller det nederste lag karton af gipspladen. Det nye stykke gipsplade skæres så de 3 cm for stort.. Ridses godt fra bagsiden i hullets størrelse og knækkes på en måde så frontpappet stadig sidder der. Nu kan det få fugemasse eller lim i samlingen, og under den gamle gipsplade og stykket sættes op. Spartle og male.
Nede i stuen er det panelplader som også kan erstattes efter at der er lavet forskalling. Det kan sikkert skrue fast oppefra. Ellers må du sætte et stykke gipsplade op og så lave de riller. 
Gulvet:
Du bliver nok nødt til at pille 3 - 4 rækker op af gulvet, i hvert fald de stumper der ikke er lange nok. Så er det bare at lægge nye ned i det oprindelige mønster. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også