Relæ slår hver gang

Nytårsproblemer…
Opvaskeren som i øvrigt har kørt  upåklageligt i flere år, slår hfi relæet.
Den har haft lidt problemer den sidste uges tid hvor den på hver 3-4 vask har slået relæet, men nu slår relæet i samme sekund som det slåes til.

Det er Bosch opvaskemaskine og der er selv sagt ingen fejlkoder, da der ikke når at komme strøm i den.

Hvor skal man lede efter fejlen ?
Jeg har haft alt andet strøm på gruppen slået fra.

"mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når maskinen kobler HPFI relæet ud har du en fejl, der tyder på afledning til jord. Det kræver måling på maskinen for at finde fejlen. Et skud kunne være fejl i automatikken, motoren eller varmelegeme.

fase
Du må igang med opvaskebørsten , og efter nytår ringe efter en tekniker som kan finde fejlen , et godt bud er varmelegemet som kunne være gennemtæret ,   godt nytår

Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......
På vores Siemens var det varmelegemet, der slog fejlstrøm relæet.
Varmelegemet var bygget sammen med spulepumpen. 
Det blev en ny maskinen, da den havde nogle år på bagen.

Et fusker tricks kan være at bytte om på fase og nul på maskinen.(hvilket jeg dog ikke afprøvede)

Vi prøver igen, i morgen --
Prøv at koble varmelegemet fra, og så starte dyret. Så ved du noget du ikke vidste før

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Et fusker tricks kan være at bytte om på fase og nul på maskinen.(hvilket jeg dog ikke afprøvede) citat slut .                      Det ville ikke hjælpe , relæet vil stadig koble ud på en fejlstrøm . godt nytår

Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis