Mont. af tagrende

Hej allesammen!
Jeg har fjernet den gamle tagrende og vil nu have sat nye konsoller og en ny rende op af plast... Hvordan gør man det lettest, med hældning osv. Det skulle jo også gerne blive lige..! Med snor, laservaterpas..? Er der én eller flere med go´e erfaringer og idéer så skriv venligst!

------------------
Stig
Elektriker

Stig
Elektriker
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hele tricket går på, at selvfølgelig skal det være lige, men der skal også være et fald på tagrenden hen i mod afløbet (0,5-1 cm pr.meter).
Har du fjernet de gamle rendejern ? Sætter du nye rendejern op, skal du låne en rendejernsbukker. Faldet får man her ved, at rendejernet bukkes i forskellig længde (opmærkningen er derfor en skrå streg tværs over alle jern - se om ikke du kan finde en billedserie i en tagrendebrochure - det forklarer det lettere). Bruger du ikke rendejern, men skruer beslag direkte i endestykket af spærret, så skal du være opmærksom på, at der findes forskellige vinkler, samt vinkelstykke, så det er muligt at få selve rendeskålen vandret.
Til at placere disse beslag rigtigt på spærrerne, er et stykke snor udemærket. Husk forøvrigt også at være opmærksom på, hvor langt ude tagrenden bliver placeret i forhold til taget. Kommer der for tæt på taget, så suser vandet ud over den istedet for ned i den.
Er du i tvivl om placering osv. så sæt et par beslag op, og smid et stykke rende på plads og prøv det med en haveslage.
Vær også opmærksom på, at det er ikke lige altid, at du kan få de rette beslag til alle type tagrender (specielt de billige plejer at have et ringere sortiment af beslag, men bruger du rendejern er det ikke noget problem, da det jo tilpasses)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej

Inden du flår de gamle rendejern af så check om de ikke kan anvendes tul en ny rende.. Så har du også lidt flere penge tilselve renden og du kan sikkert få råd til en rende i galvaniseret jern eller måske en rigtig zinkrende... Plasten har en begrænset holdbarhed og de galvaniserede typer fåes med samle beslag og er meget lette at arbejde med og er efter min mening langt kønnere en en plast rende..

Venligst Njord wink

MVH Njord
Vi har lige købt nye tagrender til hele hytten, og vi ville også have plastic ja lige til vi så priserne.
Vi købte galvaniseret stål med en plastickappe uden om, det var rent faktisk billigere end plastictagrender og også bredere. Så tjek lige din lokale tømmerhandel inden du køber dem.

suppe
Jeg har lige set i brochuren fra Plastmo, hvor de giver 30 års garanti for den grimmeste (efter min mening) tagrende som er af plads. Zink giver 20 år mens stål 12 år.

Det forbavsede mig lidt. Den grimmeste giver længst garanti.

Jeg skal have nye tagrende og har kigget i billigbyg.dk og fået en pris på ca. 6000 incl. moms for følgende:

36 meter plastmo zink
4 endebund
64 stk rendejernkapsel (koster det virkelig 38 kr. for et styk?!)
2 stk tudstykke
1 plastmo silkone
10 samlejern

Er der nogen som har erfaring med billigbyg.dk? De tilbyder jo rimelig priser.. f.eks. 229,- for 3 meter plastmo zink mod 295 i det lokale trælasthandel...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis