Fald på gulvet i bruseniche

I forbindelse md renovering af badeværelse skal jeg lægge nye fliser.
Brusenichen er 100 x 100 cm.
Der er et eksisterende afløb, som jeg ikke vil ændre placeringen af. Det vil være for stort et arbejde på grund af gulvvarmeslanger. Det er ydermere på 1. sal med svalehaleplader og betondække.
Fliserne er 60 x 60 cm.
Jeg forsøger at finde den bedste / pæneste løsning i forbindelse med faldet på gulvet. Desværre er afløbet ikke symmetrisk placeret, så det giver en vis udfordring.
Jeg har forsøgt at tegne mig frem til nogle løsninger. Jeg har ikke fundet en konvolutløsning, der er pæn. Mit bedste bud er tegningen uden konvolut. Den tager samtidig højde for brug af hele ​fliser.

Er der nogen, der har et bedre forslag?

Pft

Bo
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan jo ikke få fald hen mod risten, uden at lave en kuvertløsning?

Jeg har lige været ude i det samme, og valgte kuvertløsningen, selv om det ikke er det kønneste, mine fliser er i 30x30, men vandet løber perfekt ned mod risten.

Vi prøver igen, i morgen --
Tak, Jens.
Jeg kan se, at du havde nøjagtigt samme problem som mig. Tak for anskueligt foto.
Du har fået det til at se pænt ud.
Mvh Bo
Fliser kan jo ikke bøjes. Derfor skal så store fliser skæres hvor man ønsker de skal bøjes. 
Så i stedet for at tegne kuverten symmetrisk omkring afløbet er du nødt til at tegne fra bruse hjørner og ned til tilsvarende hjørne på afløb. 
Det bliver godt, og når det er lavet ser det godt ud. 
Du kan selvfølgelig flytte en smule på fliserne så der ikke bliver et meget lille stykke et sted. Jeg tror de 2 halve fliser skal være lidt større, Sådan at det centrale hjørne er på linje med venstre side af dør og afløbs hjørne. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Jeg kunne ikke undgå nogle små  stykke fliser, da de gerne skulle flugte med både væg og de øvrige gulvfliser.
De flugter rimelig godt, billedet snyder lidt, da området i bruseren ligger ca 1 cm lavere..

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis