Udskift vandtilførsel

Hej alle LDS’ere.

Jep, konen er blevet træt af mit arbejdstøj i vores vaskemaskine, i sær når det hænder at jeg glemmer en bolt eller skrue i arbejds bukserne.
Så jeg er ved at sætte en vaskemaskine op ude på badeværelses til værkstedet. Men stopventilen til håndvasken hvor jeg vil tage vandet fra. Er desværre uden udtag til vaskemaskine. Så jeg har i stedet købt en kombi stop ventil med udtag til både håndvask og vaskemaskine. I min verden burde det jo være rimeligt meget plug and play.
Jeg har slukket for hovedbanen, er godt klar over der skal pakgarn og paksalve på den nye ventil. Men kan simpelthen ikke skrue den gamle af. Tør ikke rigtigt at tage meget mere fat uden jeg også er helt sikker på at det jeg laver er korrekt.
Er der noget jeg overser eller er den ikke bare til at skrue af? Kan ikke se hvor den er skruet fast. Så må formode det er inde i væggen. Dog forhåbentligt ikke så langt inde.
Som tillæg. Hele garagen/værkstedet/toilettet er bygget i 2011. 
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er en dåse til rør i rør, så kan de sidde helt ubeskriveligt godt fast.
Har lige været ude for det, i forbindelse med renovering af badeværelset..
Den ene var en forkromet forkrøbling til bruseren, det tog jeg bare fat med en stor nøgle, så gik den løs.
Men var indstillet på at dåsen kunne tage skade, men der skete intet..

Meget værre med forsyningen til vasken, her sad 2 nippelrør, som var umulige at få fat på, men jeg ville have dem ud. Løsningen blev jeg satte en stor fladskive ind over røret, efterfulgt af en stor møtrik, som jeg svejste fast på rørstumpen, så kom de ud, uden det helt store drama.

Men i dit tilfælde ville jeg sætte et TEE på din eksisterende hane.. LINk
Da du nok ikke er interesseret i at skulle udskifte vægdåsen, hvis den ikke holder til det, men de er nu ret robuste, hvis de er muret korrekt ind.

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis