Er det en halsbåndmus? je_ns 12966 28-12-2025 21:42 Fangede denne her fætter i haveskuret, synes det ligner en halsbåndmus kan det passe.Den syntes godt om jumborosin og Nutella..... Vi prøver igen, i morgen -- Fangede denne her fætter i haveskuret, synes det... Vis hele indlægget 14 svar « ‹ 1 2 Følg tråden Der er 10 indlæg før dette. Annonce Annonce Annonce
je_ns Trådstarter 12966 30-12-2025 19:29 Ja skal nok ud at opgradere i musefælder, efter 30 år med katte er det slut, så musefælderne blev fundet frem fra gemmerne.Har indtil nu fanget 4 stk halsbåndsmus, alle ramt over nakken, så der er gået hurtig..Havde for et par år siden en ubehagelig oplevelse med en muldvarp, der var fanget i den ene forpote, heldigvis kikkede jeg fælden en time efter den var sat.Så der er jeg gået over til at bruge Fosforbrinte giftgas piller i stedet for, ved ikke om det er bedre end fælder, men det er effektivt. Vi prøver igen, i morgen --
je_ns Trådstarter 12966 03-01-2026 23:37 Nu går der ikke flere mus i fælderne, så har nok indtil videre fået has på dem 5 stk blev det til.. Vi prøver igen, i morgen --
Superdiy 2501 4200 04-01-2026 08:46 je_ns skrev den 30-12-2025 19:29:58Ja skal nok ud at opgradere i musefælder, efter 30 år med katte er det slut, så musefælderne blev fundet frem fra gemmerne.Har indtil nu fanget 4 stk halsbåndsmus, alle ramt over nakken, så der er gået hurtig..Havde for et par år siden en ubehagelig oplevelse med en muldvarp, der var fanget i den ene forpote, heldigvis kikkede jeg fælden en time efter den var sat.Så der er jeg gået over til at bruge Fosforbrinte giftgas piller i stedet for, ved ikke om det er bedre end fælder, men det er effektivt. Hvis ikke du har autorisation skal du nok gå stille med dørerne med din fosforbrinte. Bøden er voldsomt høj for brug af private som med rottegift. Selvbygger med stort S.
je_ns Trådstarter 12966 04-01-2026 12:07 Superdiy skrev den 04-01-2026 08:46:16je_ns skrev den 30-12-2025 19:29:58Ja skal nok ud at opgradere i musefælder, efter 30 år med katte er det slut, så musefælderne blev fundet frem fra gemmerne.Har indtil nu fanget 4 stk halsbåndsmus, alle ramt over nakken, så der er gået hurtig..Havde for et par år siden en ubehagelig oplevelse med en muldvarp, der var fanget i den ene forpote, heldigvis kikkede jeg fælden en time efter den var sat.Så der er jeg gået over til at bruge Fosforbrinte giftgas piller i stedet for, ved ikke om det er bedre end fælder, men det er effektivt. Hvis ikke du har autorisation skal du nok gå stille med dørerne med din fosforbrinte. Bøden er voldsomt høj for brug af private som med rottegift.Det må nu ikke bruges som rottegift, udelukkende til muldvarpe og mosegrise, og ikke på offentlige arealer, boldbaner og lignende, og med afstand til boliger mv.Selvfølgelig har jeg et G1 Map kursus, hvor skulle jeg ellers få Fosforbrinten fra, der skal jo holdes regnskab med forbruget, hvilken adresse der er brugt op med dato og forbrugt mængde.(enten antal pillets, eller efter vægt) og det skal gemmes i 5 år, og skal altid kunne fremvises.Og ja det er noget giftig stads, man skulle endda godkendes af PET ved den første udstedelse af beviset, har fornyet det en gang, det gør man bare på nettet, ved at bestå en skriftlig prøve med 30 spørgsmål.. Vi prøver igen, i morgen --