Bundventil

Hejsa.

jeg har fået besked på at skifte en vandhane og bundventil af fruen ;-)
Vandhane gik som altid super nemt.
Bundventil havde jeg ikke prøvet før, men det gik egentlig fint med at skille det fra hinanden.
Det er også samlet igen, men må være ærlig at sige jeg nok har strammet den for meget.
Den holder simpelthen ikke tæt og jeg ved ikke om det er noget skrald der følger med ? 
har prøvet at løse den igen så den ikke er så stram, men den holder ikke tæt.
Ville det være en ide at købe nye pakninger og i så fald hvad skal man se efter ? 
Det er denne vi har fået.
https://www.lavprisvvs.dk/grohe-bundventil-push-open-krom-1000098870?gad_source=1&gad_campaignid=21095080449&gbraid=0AAAAAD_pOgUAqbdjBVRmM2Yq2V4ATGnI3&gclid=Cj0KCQiAx8PKBhD1ARIsAKsmGbeVgRnm_NFmxRECGvYe_BW8yZAMmEfLd1nH3IlHWAFP9fWJHqybWjMaAj8eEALw_wcB

Tak for hjælpen :-)
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har selv lige montere sådan en Grohe  push up bundventil, den skulle strammes godt til før den blev tæt, men tæt blev den da, efter at blive spændt hårdere.

Vi prøver igen, i morgen --
Ja, du mangler nok en pakning, når overløbet ikke er indstøbt i vasken.
Den hvide skumpakning skal være oppe i vasken, og så har du kun en sort tilbage, men skal egentlig bruge to, - over og under overløbet.
Se evt 3 minutter inde i videoen 
jeg tænker også selv der måske skal en ekstra pakning til.
Den er strammet godt og nok også for godt, så er løsnet igen. Men stadig utæt.
Der er så mange pakninger hvilken skal man se efter til sådan noget som dette ? 
Du har jo også overløbet der går imellem, så der skal være pakninger på begge sider..

Mit har indvendigt overløb, så lidt nemmere...

En nødløsning kunne være noget silikone fugemasse, selv om det ikke burde være nødvendigt, og ikke er anbefalelsesværdig..

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis