To transducer, afstand.

Har to transducer,  en P32 og en GT23 som jeg skal have moteret, hvordaner det med afstand og plaseringen .,  
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
👎
Prøv at starte med at læse vejledningen - der står mange relevante oplysninger.
 Thomas,  Hvis du ikke et bedre svar,  så lad være med at kommentere......👎
Hvis du kommer med lidt flere oplysninger, hjælper det nok?

Hvilken båd træ, glasfiber eller stål, samt type båd?

Er det en Deplacement eller en planende båd?

Har du 2 motorer er de så med højre/venstre rotation?

Skal transducerne monteres med skrog gennem førring, hækmontering, eller indvendig i skroget?

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Det er en ørnvik,  har skrevet hvilken type transducer der er tale om 
Kurten skrev den 28-12-2025 22:24:57

Det er en ørnvik,  har skrevet hvilken type transducer der er tale om 

Ørnvig laver jo fra små joller og op ..

En GT23  findes både som hæk og skrog gennem førring..

Men jeg kunne jo gætte på din Ørnvik er med en påhængsmotor,  og du vil have hækmonterede transducere, så bør de sidde i styrbord side, og i min.  ½ meter afstand fra midten af båden, og stadig så de er i vandet når båden er planende, og med størst mulig afstand, så signalerne ikke forstyrre hinanden.
Man kan også prøve at montere den ene i bagbords side, nogle gange går det, andre gange ikke da propellen laver hvirvler i vandet, som forstyrre ekkoloddets funktionalitet..

Er din Ørnvig ,med dyb V-bund og hurtiggående + 20 knob, kan det kræve lidt forsøg at få det til at virke i høj fart.

Eller vælge GT23 i skroggennemførings udgaven det er det mest optimale, dog kan det give problemer på en trailerbåd. 

Vi prøver igen, i morgen --
Hej Jens, de er begge til hækmontering, den lille P32 , har en kabel skade og har tænkt på at frakoble ekko signalet, da det er møllehjulet på den jeg skal bruge data fra, til fart gennem vandet,  så burde de ikke forstyrre hinandens signaler,,, 🙂
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis