Fibergips mod pudset væg. Hvordan?

Jeg er i gang med at renovere et gammelt værelse, hvor jeg opsætter fibergips på den gamle forskalling, som tidligere var beklædt med strå/puds. At opsætte ny forskalling/rumindeling har ikke været muligt af hensyn til de øvrige rum.

Jeg er dog i tvivl om den korrekte overgang mellem fibergipsen og endevæg:
1) Pudser jeg først væggen op helt ind til forskallingen, som der tidligere var gjort og derefter opsætter fibergips ind til pudsen?
2) Eller bør jeg omvendt opsætte fibergipsen så det følger forskallingen helt ind til murstenene, og derefter pudse væggen op til fibergipsen?
Eller er rækkefølgen ligegyldig?

Med venlig hilsen
Rasmus
Tlf. 52601205

—-
Status Quo Vadis - so to speak!
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tænker din løsning nr 2, med at lade fibergipsen gå ind mod mursten/pudsende væg ville give det bedste resultat..

Vi prøver igen, i morgen --
Mange tak. Jeg prøver løsning 2. Bør mur/puds og letvæg/fibergips sammenføjes med en elastisk fuge, og er der, i så fald, en god måde jeg sikre en ensartet fugebredde så pudsen ikke hænger i gipsen?

—-
Status Quo Vadis - so to speak!
Du sætter fibergips op, og pudser imod væggen, så får du rette højde på pudslaget. Vil du have elastisk fuge skraber du pudslaget væk imod gipspladen med f.eks. skaftet på en teske, et stykke pap på kanten, bred skrue trækker, en ispind eller andet som lige passer. Du skal vente en time eller sådan indtil pudslaget hat sat sig lidt. Bliver det lidt hakker i kanten, så trækker du forsigtig med en fugtig svamp. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Som jeg forstår det er det et hjørne, så ville jeg nok pudse først også montere fibergips med en fuge afstand mod puds.
Hvis de mødes i et hjørne så er sidste forslag nok bedst. Det ses ikke tydelig på billede. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også