Lukke afløb midlertidigt

Hejsa,

I forbindelse med at min nuværende køkken bliver nedtaget kom jeg til at tænke på hvad jeg egentligt skulle gøre med afløbet der går fra køkkenvask.
Vask, blandingsbatteri mv. kommer væk, så hvad gør jeg for at holde lugtgener, rotter og andre afløbs kryb væk?
Kan man få en eller anden prop man kan smide i som lukker helt af indtil jeg får det nye køkken sat op?

Mvh
Gicls

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja der findes proppe til muffer, til de forskellige slags plastrør, er der ingen muffe kan du bruge en muffe og en prop.

Nedlægger du afløbet bør det afblændes hvor det er tilsluttet, for at undgå problemer senere hen.

Er det kun midlertidigt, har jeg brugt at fylde en plastpose med sammenkrøllet køkkenrulle og stoppe ned i røret. det lukker effektivt af for lugten, men jo ikke for rotter. 

Vi prøver igen, i morgen --
Hvis det er pvc afløbsrør, så kan du købe propper i forskellige størrelser der lukker helt tæt. Er det støbejernsrør kan du bruge en pvc prop, og tætne med fugemasse. Er det kun kort tid, så et stykke plast over enden af afløbsrøret som bindes stramt om røret, så det er lufttæt. Er der risiko for rotter i afløbsrøret, så skal der proppes ordentligt af.

Søren O
Plastpose og så elastik omkring pose og rør. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis