Klukkelyde fra kloak på badeværelse og et slukket gasfyr

Har klukkelyde fra vandlåsen i afløbet en forbindelse med at mit gasfyr er i stykker og ikke har kørt i over 14 dage?
Når jeg trækker ud i toilettet på badeværelset klukker det både i toilet kummen og i afløbet ved vandlåsen. 

Er det bare vandlåsen det skal renses eller har det noget at gøre med at gasfyret ikke fungerer? 

At gasfyret er I stykker er en helt anden snak. 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det har ikke noget ed hinanden at gøre. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Til gengæld må du forvente, at dit afløb er ved at stoppe helt til. Luften kan ikke forsvinde udad i systemet pga en prop, og luften der fortrænges af vandet du skyller ud, skal derfor op gennem toilet og vandlås.
Hvis du evt har fyldt andet i toilettet, end rigtig toiletpapir, f.eks bind, køkkenrulle, vatpinde etc, så har du årsagen til forstoppelsen.
djaydjay skrev den 27-12-2025 14:01:11

Til gengæld må du forvente, at dit afløb er ved at stoppe helt til. Luften kan ikke forsvinde udad i systemet pga en prop, og luften der fortrænges af vandet du skyller ud, skal derfor op gennem toilet og vandlås.
Hvis du evt har fyldt andet i toilettet, end rigtig toiletpapir, f.eks bind, køkkenrulle, vatpinde etc, så har du årsagen til forstoppelsen.

Ja udover toiletpapir, bør man ikke komme noget i toilettet, medmindre man har spist det først...

Vi prøver igen, i morgen --
Haha tak for de fine svar med go humor:) 
Jeg tænkte nok at der ingen forbindelse er til de to faktorer. 
Det kan godt være at jeg er "fuld af lort" men tilgengæld er det kun wc papir i toilettet og ikke alt mulig andet :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis